Sökning: "privatkunder"

Visar resultat 31 - 35 av 52 uppsatser innehållade ordet privatkunder.

  1. 31. Om Elbolags Hantering av Reaktiv Effekt och Elavbrott med avseende på Hushållskunder

    Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Alexander Casal; [2010]
    Nyckelord :Kraftelektronik;

    Sammanfattning : Elvabrott och reaktiv effekt är två faktorer som förorsakar stora överkostnader vid samtliga elbolag. Dessa kostnader överförs i sinom tid till kunderna.Samtidigt mer och mer regler och normer kräver större tillsynt för kundernas fördel. Kostnaderna bör optimeras och information bli tillgängligare. LÄS MER

  2. 32. Manual eller erfarenhet : En studie om kunskapsspridning på Nordeas telefonbank i Uppsala

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vilhelm Falkenmark; Gustav Ek; Martin Pettersson; [2010]
    Nyckelord :Callcenter; Implicit kunskap; Kundcenter; Kunskap; Nordea; Telefonbank; Tyst kunskap.;

    Sammanfattning : Denna fallstudie beskriver hur kunskap tar sig i uttryck och sprids mellan medarbetare på Nordeas telefonbank för privatkunder i Uppsala. För att analysera hur kunskap sprids har Nonakas SEKI modell för kunskapsöverföring använts som beskriver hur kunskap kan spridas genom fyra olika kanaler: socialisering, externalisering, internalisering och kombinering. LÄS MER

  3. 33. Privatrådgivarens arbete : en kvalitativ studie av två banker

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Maria Sundsten; Hanna Stridh; [2010]
    Nyckelord :Financial advising; law; salesmen; consultants; customer; Finansiell rådgivning; lagstiftning; försäljare; rådgivare; kunden;

    Sammanfattning : Titel: Privatrådgivarens arbete - en kvalitativ studie av två banker Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Hanna Stridh och Maria Sundsten Handledare: Stig Sörling Datum: 2010-Juni Syfte: Syftet med denna uppsats är ge en djupare inblick i hur finansiella rådgivare arbetar. Vi vill undersöka hur de rådgivarna hanterar sin roll som rådgivare till kunden kontra säljare för företaget, och hur kundens intressen bevaras. LÄS MER

  4. 34. Framtagning av mervärdes- och tilläggstjänster för E.ONs fjärrvärmekunder

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Jennie Säwenvik; Therese Andersson; [2009]
    Nyckelord :Fjärrvärme; Innovation; Kundlojalitet; Nöjd Kund Index NKI ; Mervärdes- och tilläggstjänster; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : E.ONs fjärrvärmeprodukt är eftertraktad av kunderna i de 40-tal nät som ägs av E.ON idag. E. LÄS MER

  5. 35. Sveriges storbanker - mästare med lojalitet? : en studie om hur Sveriges fyra storbanker arbetar för att skapa lojalitet hos privatkunder

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Rami Qamhawi; Robin Lindroos; [2009]
    Nyckelord :LOJALITET;

    Sammanfattning : Vi har valt att undersöka hur Sveriges fyra storbanker arbetar för att skapa lojalitet till privatkunden. Vi har utfört studien med hjälp av fyra telefonintervjuer riktat mot lämpliga representanter inom varje bank. Bankerna vi har valt att undersöka är Swedbank, SEB, Nordea samt Handelsbanken. LÄS MER