Sökning: "privatkunder"

Visar resultat 36 - 40 av 52 uppsatser innehållade ordet privatkunder.

  1. 36. När förtroendet är starkaste valutan

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Cecilia Brandt; Åsa Lifbom; [2009]
    Nyckelord :Kommunikation; förtroende; varumärke; finanskris; media; Swedbank; Handelsbanken;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: När förtroendet är starkaste valutan – En studie om förtroende och extern kommunikation under finanskrisen, med fokus på storbankerna Swedbank och Handelsbanken. Seminariedatum: 2009-01-12 Kurs: Kandidatexamen i Medie- och kommunikationsvetenskap, 15 hp. LÄS MER

  2. 37. Reklamationer - problem eller möjlighet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet; Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Marie Johansson; Seida Sakovic; [2008]
    Nyckelord :Finansbolag; bank; reklamation; klagomål; klagomålshantering; intern kommunikation;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en studie över hur ett fiktivt finansbolag hanterar sina reklamationer och klagomål. Bolaget tillhör en svensk bankkoncern där finansbolaget kompletterar bankkoncernens service – och tjänsteutbud med finansprodukter. Bolaget inriktar sig på både företags – och privatkunder. LÄS MER

  3. 38. Prisdiskriminering i en moderna fotbollsklubb - Malmö FF; en fallstudie

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Georgson; [2008]
    Nyckelord :Malmö FF; fotboll; Prisdiskriminering; tie-in; bundling; Economics; econometrics; economic theory; economic systems; economic policy; Nationalekonomi; ekonometri; ekonomisk teori; ekonomiska system; ekonomisk politik; Business and Economics;

    Sammanfattning : Hur förändras förutsättningarna för en svensk klubb (Malmö FF) i samband med att en ny arena byggs och organisationen i klubben växer. Vilka nya möjligheter att bedriva effektiv prisdiskriminering gentemot sina konsumenter uppstår i samband med bygget av Swedbank stadion och den utökning av organisationen i klubben som kommer att ske? MFF:s kärnprodukt är 2 x 45 minuter fotbollsmatch och till den kan en rad tilläggsprodukter kopplas bl. LÄS MER

  4. 39. Sveriges bankmarknad och dess framtid : En scenariostudie

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Henrik Johansson; Karl Larsson; [2008]
    Nyckelord :Relationer; Internet; Tjänstekvalitet; Servicelandskap; Varumärke; Nischbank; Storbank;

    Sammanfattning : Syftet är att få fram ett resultat av vilka möjliga grenar/faktorer som kan komma att påverka bankbranschens framtid inom de närmaste fem åren. Forskningsfrågan vi ställt oss är: Vilka faktorer kommer att påverka förändringen inom bankbranschen de närmaste fem åren? Vi har valt att använda oss av en kvalitativ metod med induktiv ansats, vilket menas att empirin har styrt vårt resonemang genom arbetets gång. LÄS MER

  5. 40. Bankens räntesättning : En kvalitativ studie av Nordea

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Karoline Sundström; Frida Clahr Bolkeus; [2007]
    Nyckelord :Räntesättning; Riksbank; Nordea; Utlåningsränta; Ränta; Centralbank;

    Sammanfattning : Vår uppsats belyser hur bankerna arbetar när de sätter sina utlåningsräntor till privatkunder. Vilka konkurrenskrafter som de måste ta hänsyn till och hur bankerna försöker positionera sig på marknaden. LÄS MER