Sökning: "privatkunder"
Visar resultat 41 - 45 av 52 uppsatser innehållade ordet privatkunder.
41. Utredning åt GävleTidningar AB : om befintliga system som hanterar privatkunder
L2-uppsats, Institutionen för matematik, natur- och datavetenskapSammanfattning : GävleTidningar AB är en del av Mittmedia, en av Sveriges största tidningskoncerner. Företaget kommer under 2007 att uppgradera sitt webbpubliceringssystem och behöver därmed se över de befintliga systemen inför migreringen till det nya. LÄS MER
42. Utvärdering av information
Kandidat-uppsats, Institutionen för innovation, design och produktutvecklingSammanfattning : I den här C-uppsatsen har vi på uppdrag av Eskilstuna Energi och Miljö undersökt deras informationsflöde till privatkunder. Syftet med undersökningen var att ta reda på hur bra deras olika informationskanaler fungerar. Vidare skulle vi ta reda på om några kanaler kunde tas bort eller om nya kanaler borde användas. LÄS MER
43. Är banken till för alla? : En fallstudie om bankers utmaningar och möjligheter i tjänstemötet med invandrarkunden
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Idag har cirka 20 procent av Sveriges befolkning invandrarbakgrund. Trots detta är invandrare som målgrupp mycket ouppmärksammade. Sverige är idag en mångkulturell marknad, och därför är det viktigt för företag och organisationer att ständigt revidera sin bild av kunder och deras önskemål och behov. LÄS MER
44. Nya villkor för överlevnad på telemarknaden
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Telemarknaden i Sverige har under de senaste åren ställts inför nya utmaningar som inte bara är ett resultat av avregleringen utan även av kundernas ökade krav på produkter och tjänster. Överlevnaden för den före detta monopolisten beror på hur väl de kan tillgodose kundernas krav och aktivt bemöta de övriga aktörerna i branschen. LÄS MER
45. Den oförutsägbare privatresenärens köpbeteende : inom flygtransportbranschen
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Flygtransportbranschen är hårt konkurrensutsatt genom stark etablering av lågprisbolag. Därtill har händelser såsom terrordådet i New York och SARS påverkat marknaden negativt; branschen har dessutom drabbats av förändrat kundbeteende, bland annat hos privatkunder, och flygbolagen finner det allt svårare att förutse kundernas köp. LÄS MER