Sökning: "privatkunder"

Visar resultat 26 - 30 av 52 uppsatser innehållade ordet privatkunder.

  1. 26. Vad är den främst avgörande faktorn vid privatkundens val av marginalbank? : en studie om hur demografiska skillnader påverkar privatkunders val av marginalbank samt se hur deras val kan användas vid segmentering

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Jenni Lindh; Frida Persson; [2012]
    Nyckelord :Traditional bank; Margin bank; Private clients; Usage of bank; Type of banks; Survey; Traditionell bank; Marginalbank; Privatkund; Användning av bank; Typ av bank; Enkätundersökning;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta examensarbete är att förklara vad som är den främst avgörande faktorn vid privatkundens val av marginalbank, genom att jämföra med demografiska variabler samt hur deras val kan användas vid segmentering. Dessutom vill vi titta på vilka typer av banker privatkunder har. LÄS MER

  2. 27. Service-Dominant logic i B2B kontext : Hur skapa mervärde på en eftermarknad

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)

    Författare :Karoline Holmbom; Frida Strindlund; [2011]
    Nyckelord :Service-Dominant Logic; B2B; relationsmarknadsföring; eftermarknad; mervärd; co-creation; process; FLE; varumärke; intern kommunikation; tjänstelandskap;

    Sammanfattning : För att på ett effektivt sätt uppnå konkurrensfördelar på dagens marknad krävs det att företag finner nya strategier för att bli konkurrenskraftiga, en strategi är att verka på en eftermarknad. Företagskunder utgör en mindre marknad och beroendet mellan parterna är större (jämfört med privatkunder) påvisar detta att relationen är en viktig del i en B2B-miljö. LÄS MER

  3. 28. "Varför kommer du inte tillbaka?" : En studie om avgörande faktorer latent lojala privatkunder (B2C) på ett stadshotell i en småstad

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet

    Författare :Alexander Lindeen; Richard Larson; [2010]
    Nyckelord :Marknadsföring;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ fallstudie där vi undersökt ett stadshotell i en mindre stad i Mellansverige. På hotellet har vi identifierat ett problem med latent lojala kunder, det vill säga kunder som är nöjda med sin vistelse och som sprider positiv word-of-mouth men väljer att inte återköpa, med andra ord, kommer kunderna inte att återkomma till hotellet. LÄS MER

  4. 29. Olika perspektiv på förändringar : En studie av Swedbank

    Kandidat-uppsats, Ämnesavdelningen för företagsekonomi; Institutionen för ekonomi

    Författare :Patrik Hiltunen; [2010]
    Nyckelord :omorganisering; synvinklar; förändring; åsikter;

    Sammanfattning : Huvudsyftet med den här studien är att granska hur omorganisering av Swedbankskontoret i Gävlecity har uppfattats av de anställda. En del av syftet är vad den underliggande grunden för den ökade väntetiden för privatkunder inne på bankkontoret. .. LÄS MER

  5. 30. Bergslagens Sparbank : en tvärsnittsstudie om kundnöjdhet och kundlojalitet

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :Stefan Hedström; Haris Zukanovic; [2010]
    Nyckelord :Survey; customer loyalty; customer satisfaction; service management; Enkätundersökning; kundlojalitet; kundnöjdhet; service management;

    Sammanfattning : Dagens företag, vars utbud alltmer karaktäriseras av tjänster, måste lära sig att anpassa sig till denna nya kundorienterade värld. Idag har kunderna stort utbud av varor och tjänster vilket innebär att företagen måste anstränga sig extra hårt för att ha nöjda och lojala kunder. LÄS MER