Sökning: "problematisering marknadsföring"

Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade orden problematisering marknadsföring.

  1. 6. Att marknadsföra en plats : En studie hur mindre kommuner kan arbeta med marknadsföring

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Jenny Andersson; Oskar Hellsing; Andreas Jonasson; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring;

    Sammanfattning : Kranskommunerna till Karlstad använder sig av en begränsad marknadsföring. Arbetet de genomför finner en inskränkt förankring i de teorier som är skrivna kring ämnet. Deras arbete baseras på olika stor budget samt olika förutsättningar. LÄS MER

  2. 7. Godbiten - en bit på vägen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jens Fredholm; Kathrine Wirén; Martin Hesselgren; [2001]
    Nyckelord :förpackningar; kakor; bakverk; design; familjeföretag; SME; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Godbiten – en bit på vägen Författare: Jens Fredholm, Martin Hesselgren, Kathrine Wirén Handledare: Christer Kedström Problematisering: Företaget Godbiten tillämpar en odifferentierad marknadsföring av sina produkter. Deras strategi är att tillgodose hela marknaden med bageriprodukter. LÄS MER