Sökning: "processägare"

Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade ordet processägare.

  1. 6. Effektivisering av interna processer : En tillämpning av offensiv kvalitetsutveckling på Astrid Lindgrens Värld

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Jessica Huldin; [2020]
    Nyckelord :5S; efficiency; internal warehouse process; lean; total quality management; waste.; 5S; effektivitet; intern lagerprocess; lean; offensiv kvalitetsutveckling; slöseri.;

    Sammanfattning : Studien har genomförts på Astrid Lindgrens Värld som är en nöjespark som vill göra sagor till verklighet och är ett turistmål för människor världen över. Organisationen består av cirka 60 helårsanställda och cirka 500 anställda under sommarsäsong. LÄS MER

  2. 7. Digital Technology Adoption In The Context Of Asset Management : Organizational change and the impact of managers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lina Al Mandlawi; [2020]
    Nyckelord :Managerial impact; Technology Adoption; Digitalization and Asset Management.; Ledningseffekt; Teknikadoption; Digitalisering och Kapitalförvaltning.;

    Sammanfattning : Digitalization and adaptation of technology are the current and future areas for organizations to gain efficiency within. Nevertheless, in a context where digitalization is an uprising trend, this research is needed now more than ever due to the COVID 19 Pandemic in the world. LÄS MER

  3. 8. Processägarens roll, ansvar och uppgifter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Roger Nilsson; [2019]
    Nyckelord :process management; process orientation; responsibility and tasks of the process owner; roles in process management; processledning; processorientering; processägarens ansvar och uppgifter; roller i processledning;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur en organisation kan skapa förutsättningar som underlättar för processägaren i samband med implementering av processledning. För att uppfylla syftet har studien försökt besvara frågeställningarna gällande vem som bör utsestill processägare och vilket ansvar och vilka uppgifter som ska läggas på processägaren. LÄS MER

  4. 9. Kvalitetssäkring av konsulttjänst

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Anna Nordelind; [2019]
    Nyckelord :base decisions on facts; cornerstone model; customer requirements; customer satisfac-tion; customer follow-up; processes; quality; basera beslut på fakta; hörnstensmodellen; kundkrav; kundnöjdhet; kunduppföljning; kvalité; processer;

    Sammanfattning : Undersökaren har studerat hur företag X skulle kunna förmå sina kunder att bli tydligare i sin kravställan och i förlängningen kvalitetssäkra sina konsulttjänster. Syftet med studien har varit att undersöka hur företag X kan skapa en röd tråd där kundernas krav och förväntningar identifieras, infrias och följs upp. LÄS MER

  5. 10. Optimering av personal- och lönesystemet Primula vid Språk- och litteraturcentrum vid Lunds universitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Roberto Lara; [2019]
    Nyckelord :customer; management; process owner; requirement; work improvement; förbättringsarbete; kund; krav; management; processägare;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis project has been to improve the use of personnel and administrative system at the Center of Languages and Literature (SOL) at Lund University. By using a combination of quantitative and qualitative methods, data has been identified and divided into the first three steps of the DMAIC methodology. LÄS MER