Sökning: "profil företag"

Visar resultat 21 - 25 av 141 uppsatser innehållade orden profil företag.

  1. 21. Kulturella skillnader i IASBs standardsättningsprocess

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Janfjord; Johanna Falke; Max Lundblom; [2019]
    Nyckelord :Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att bidra till förståelsen för vilken roll kultur har i standardsättningsprocesser. Metod: Den forskningsmetod som använts vid utförandet av denna studie är en fallstudie. LÄS MER

  2. 22. Influencerns användande av företags visuella identitet vid betalt samarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Malin Bäck; [2019]
    Nyckelord :Företag; Grafisk profil; Influencers; Visuell identitet;

    Sammanfattning : Influencers ar det nya verktyget i foretags marknadsforing. Men vad hander med foretags visuell identitet nar en influencer far skapa ett inlagg i samarbete efter en forfragan fran foretag. Studien bygger pa en visuell innehallsanalys av fyra olika foretag som anvander sig av influencers i det sociala medier Instagram. LÄS MER

  3. 23. Att förändra utan att förstöra : En intervjuundersökning om hur externa byråer arbetar med rebranding

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Aylin Bayar; Tilde Bergman; [2019]
    Nyckelord :Rebranding; advertising- and design agency; visual identity; graphic elements; Rebranding; reklam- och mediabyrå; visuell identitet; grafiska element;

    Sammanfattning : Companies are required to have the ability to be attractive because of today's intense market. They have to constantly make sure that their visual elements and graphic profile are related to the current market conditions. LÄS MER

  4. 24. Gilla, dela och kommentera: : En undersökning i hur riktlinjer kan utformas för att vägleda och ge stöd till anställda med olika erfarenheter inom kommunikation på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Louise Fagerström; [2018]
    Nyckelord :sociala medier; kommunikation; företagskommunikation; riktlinjer;

    Sammanfattning : Det här är ett examensarbete i informationsdesign, med inriktning textdesign. Syftet med arbetet är att undersöka hur riktlinjer kan skapas som kan användas av anställda på en arbetsplats med olika erfarenheter av sociala medier. LÄS MER

  5. 25. Rebrandingprocessen i ett småföretag : En fallstudie av ett svenskttextilföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tintin Lundgren; Anna Mossberg; [2018]
    Nyckelord :Rebranding; Brand; Small Enterprises; Brand Communication; Rebranding; Varumärke; Småföretag; Varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : I takt med teknologisk utveckling och alltmer homogena produkter ökar konkurrensen mellan företag. Företag satsar på att bygga ett starkt varumärke eftersom detta kan bidra till differentiering samt konkurrenskraft. LÄS MER