Sökning: "profil företag"
Visar resultat 21 - 25 av 141 uppsatser innehållade orden profil företag.
21. Kulturella skillnader i IASBs standardsättningsprocess
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Studien syftar till att bidra till förståelsen för vilken roll kultur har i standardsättningsprocesser. Metod: Den forskningsmetod som använts vid utförandet av denna studie är en fallstudie. LÄS MER
22. Influencerns användande av företags visuella identitet vid betalt samarbete
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Influencers ar det nya verktyget i foretags marknadsforing. Men vad hander med foretags visuell identitet nar en influencer far skapa ett inlagg i samarbete efter en forfragan fran foretag. Studien bygger pa en visuell innehallsanalys av fyra olika foretag som anvander sig av influencers i det sociala medier Instagram. LÄS MER
23. Att förändra utan att förstöra : En intervjuundersökning om hur externa byråer arbetar med rebranding
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och designSammanfattning : Companies are required to have the ability to be attractive because of today's intense market. They have to constantly make sure that their visual elements and graphic profile are related to the current market conditions. LÄS MER
24. Gilla, dela och kommentera: : En undersökning i hur riktlinjer kan utformas för att vägleda och ge stöd till anställda med olika erfarenheter inom kommunikation på sociala medier.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Det här är ett examensarbete i informationsdesign, med inriktning textdesign. Syftet med arbetet är att undersöka hur riktlinjer kan skapas som kan användas av anställda på en arbetsplats med olika erfarenheter av sociala medier. LÄS MER
25. Rebrandingprocessen i ett småföretag : En fallstudie av ett svenskttextilföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I takt med teknologisk utveckling och alltmer homogena produkter ökar konkurrensen mellan företag. Företag satsar på att bygga ett starkt varumärke eftersom detta kan bidra till differentiering samt konkurrenskraft. LÄS MER