Sökning: "profil företag"
Visar resultat 16 - 20 av 141 uppsatser innehållade orden profil företag.
16. ”Där livet händer” : En visuell analys av IKEA:s uppmärksammade kampanj
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Behovet av grafisk design ökar i samhället, genom både visuella och kommunikativa aspekter. Genom bestämda regelverk i form av grafiska profiler skapas en kommunikation mellan företag och mottagare. Denna kommunikation förmedlas genom grafiska medel och är väsentlig för formgivare att förstå. LÄS MER
17. Torsion resistant chassis design for the Kalmar Cargotec empty container truck : A study to reduce swinging effect while handling elevated loads
Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörsvetenskap och fysik (from 2013)Sammanfattning : Kalmar Cargotec is a company offering solutions for container and heavy industrial material handling. One of their products, EC-truck (empty container), lifts objects as heavy as 11 tonnes and sometimes as high as 16 meters vertically up in the air. LÄS MER
18. Stopp För Mekansiskt vevbord
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Konstruktion och produktutvecklingSammanfattning : ROL Ergo is a company that manufactures and develops height-adjustable tables. Their product line-up consists mainly of electrically operated tables, but also a small-scale of tables where the height is determined by a hand-driven crank. LÄS MER
19. Identifiering och simulering av en låskistas profil
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : The fact that companies test their products is important for our society to function well. It is especially important when products will be used in the welfare, when human health is at stake. This thesis is about tests performed on Phoniro's lockbox. LÄS MER
20. "Har ni stoppat kakor i ölet, är ni helt dumma i huvudet?"
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur hantverksbryggerier i Göteborg arbetar med sin externa strategiska kommunikation genom sina nätverk, på sociala medier, med sin grafiska profil samt genom försäljning och distribution. Valet av teman gjordes för att få en helhetsbild av bryggeriernas verksamhet. LÄS MER