Sökning: "psykologi branding"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden psykologi branding.

  1. 1. Konsten att ha ett ledande arbetsgivarvarumärke som upplevs attraktivt i en konkurrenskraftig bransch

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Charlotta Norman; Albin Törnblad; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; The IT industry; Competition; Digitization; Attract and retain; Arbetsgivarvarumärke; IT-branschen; Konkurrens; Digitalisering; Attrahera och behålla;

    Sammanfattning : Det blir allt viktigare för organisationer att attrahera och behålla talanger, speciellt i konkurrenskraftiga branscher. En populär strategi för att attrahera och behålla medarbetare är arbetet med arbetsgivarvarumärket. Syftet med denna studie var att undersöka hur anställda upplever företagets arbetsgivarvarumärke. LÄS MER

  2. 2. Åldersskillnader gällande byggarbetares uppfattning av den ideala arbetsgivaren

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Linn Gräll; Nora Jansson; [2022]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Attractiveness; Employer Attractiveness Scale; Age differences; Employer Branding; Arbetsgivarattraktivitet; Employer Attractiveness Scale; Åldersskillnader;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om det förelåg någon skillnad mellan tre olika åldersgrupper inom byggbranschen gällande uppfattningen av den ideala arbetsgivaren. Uppfattningen av den ideala arbetsgivaren mättes genom mätinstrumentet Employer Attractiveness Scale utifrån fem dimensioner: Intresse, Social, Utveckling, Tillämpning och Ekonomi. LÄS MER

  3. 3. Impactful Digital Transformation for Retail Employees : A Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Amanda Aniansson; Sarah Ebrahimi; [2022]
    Nyckelord :Digital Transformation; Digital Impact; Retail; Smart Devices; Employee Efficiency; Job Satisfaction; Digital transformation; digital inverkan; detaljhandel; smart enheter; effektivitet hos arbetstagare; arbetstillfredsställelse;

    Sammanfattning : The rapid growth of e-commerce and omnichannel retailing is redefining the role of brick-and-mortar stores. To remain competitive, retailers should leverage digital technologies without compromising the presence of frontline workers, to meet customer expectations. LÄS MER

  4. 4. Varför lämnar högskolestudenter Jönköping efter examen? : En kvalitativ studie om kompetensflykt

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Johanna Andersson; Isabelle Gilezan; [2020]
    Nyckelord :Psykologi; Arbets- och organisationspsykologi; Kompetensflykt; Generation Y; Employer Branding; Rekrytering;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka orsakerna till att nyutexaminerad kompetens flyttar från Jönköping utifrån högskolestudenters perspektiv. Studien syftade mer specifikt till att undersöka deltagande studenters värderingar, tankar och önskemål gällande hur företag i Jönköping arbetar för att attrahera nyutexaminerad kompetens, samt identifiering av tankar kring varför kompetensflykten från Jönköping ser ut som den gör. LÄS MER

  5. 5. Betydelsen av employer branding i den industriella sektorn, ålder och kön för att behålla sina anställda: : En kvantitativ fallstudie

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Josef Birol; Emilia Brobäck; [2020]
    Nyckelord :Psykologi; arbets- och organisationspsykologi; personalomsättning; employer branding.;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med denna studie var att undersöka betydelsen av ”employer branding” (det som på svenska kallas för arbetsgivarvarumärke) och ålder för medarbetares benägenhet att stanna kvar i en organisation (den engelska benämningen employee retention). Vidare ämnade studien att undersöka könsrelaterade skillnader när det gäller viljan att stanna kvar i en organisation. LÄS MER