Sökning: "Attract and retain"
Visar resultat 1 - 5 av 214 uppsatser innehållade orden Attract and retain.
1. Mellan fri vilja och datadriven exploatering: En studie om drivkrafter, medvetenhet, makt och ansvar inom onlinecasinomarknaden
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This essay examines the limits of marketing strategies in the online casino industry, focusing on how data-driven and advanced marketing practices influence consumer behavior and contribute to problematic gambling consumption. By observing the online casino industry, the study identifies how companies use sophisticated data analysis methods and psychological techniques to attract and retain customers, raising significant ethical and social issues. LÄS MER
2. ATTRAHERA OCH BEHÅLLA REKRYTERARE - En kvantitativ undersökning inom rekryteringsbranschen om vad medarbetare uppskattar hos arbetsgivare
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : This study aims to investigate which employer value propositions, EVPs, are valued most highly by employees in the recruitment industry. The study's purpose is further extended to examine whether generational differences can be observed in the evaluation of EVPs. A quantitative approach with a questionnaire survey was used. LÄS MER
3. Att vara lite på show varje dag - En kvalitativ studie där eftertraktade konsulter inom kunskapsintensiva branscher ger sitt unika perspektiv på motivation och karriär
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : The interest in understanding individuals' motivation and satisfaction at work, their driving forces behind career choices, and how companies should act to attract and retain talent has steadily increased over the years. The starting point and focus of these areas are different, but intertwined in that they together can answer questions regarding how companies and individuals should think and act in order to contribute to positive results. LÄS MER
4. Employer Branding incongruence : A qualitative study of the relationship between identity formation and employer branding among Gen Z in Sweden
Kandidat-uppsats, Jönköping UniversitySammanfattning : Background: Employees are the basis upon which a successful firm is built. Today, it is a talents market, and companies must prioritize their employer branding strategies and improve their employee value proposition to attract and retain the best talent. LÄS MER
5. Inget sitter i väggarna – Organisationskultur och ledarskap : Vägen till hållbart ledarskap inom vård och omsorg
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : I Sverige finns ett gemensamt mål att bedriva en god och lika vård på lika villkor för alla. Vård- och omsorgssektorn står inför stora framtida utmaningar utifrån kompetensförsörjningen för att kunna bedriva en god vård. LÄS MER