Sökning: "publik fotboll"

Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade orden publik fotboll.

  1. 21. Supportervåld och publikflykt : en artikelserie om Stockholmsfotbollens nya vardag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för svenska, retorik och journalistik

    Författare :Rasmus Fransson; Fredrik Lovén; [2008]
    Nyckelord :fotboll; publik; supporter; fotbollsvåld; supportervåld; allsvenskan; Stockholmsfotboll; AIK; Djurgården; Hammarby;

    Sammanfattning : Problemen med våldsamheter kring Stockholmslagens allsvenska fotbollsmatcher ökar, och kostar både klubbarna och samhället miljoner varje år. Samtidigt har publikintresset för allsvenskan minskat under 2008, inte minst i huvudstaden. Vissa hävdar att det finns ett samband mellan ökade problem med fotbollsvåld och fallande publiksiffror. LÄS MER

  2. 22. Vilka behov har IK Sirius fotbollspublik? : En marknadsundersökning på Studenternas Idrottsplats

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jon Granath; [2008]
    Nyckelord :IK Sirius; fotboll; behov; marknadsundersökning; behovshierarkimodellen; enkät; Studenternas Idrottsplats; sport;

    Sammanfattning : Fotboll kan ses överallt nuförtiden. Det visas nästan ständigt matcher på tv och media rapporterar spaltmeter dagligen. Att likna en fotbollsmatch vid en produkt som ska säljas är i dagens samhälle inte alls någonting konstigt. De olika egenskaper en fotbollsmatch kan ha uppfyller på olika sätt publikens behov. LÄS MER

  3. 23. Sportmarknadsföring & damfotboll : Vad klubblag i damallsvenskan kan göra för att marknadsföra sin produkt

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Görel Eriksson; [2007]
    Nyckelord :sport marketing; marknadsföring; sportmarknadsföring; damfotboll;

    Sammanfattning : Handelshögskolan vid Umeå universitet Institutionen för Företagsekonomi Umeå universitet 90187 Umeå Datum: 2007-04-10 Författare: Görel Eriksson Nivå/utbildning: Master thesis, Företagsekonomi Handledare: Kifle Hamde Titel: Sportmarknadsföring & damfotboll - Vad klubblag i damallsvenskan kan göra för att marknadsföra sin produkt Problem: "Vad kan klubblag i damallsvenskan göra för att attrahera publik till sina matcher, göra dem nöjda och se till att de kommer tillbaka? Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka och beskriva det arbete som bedrivs för att marknadsföra de damallsvenska klubbmatcherna i damfotboll. Metod: Jag har utgått från en kvalitativ metod då mitt syfte är att undersöka och beskriva det arbete som bedrivs. LÄS MER

  4. 24. Fotbollens arenautveckling utifrån ett storstadsperspektiv : En nulägesanalys av arenautvecklingen i Sotckholm, Göteborg och Malmö

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik

    Författare :Christian Ahlqvist; Henrik Jönsson; [2007]
    Nyckelord :Arenautveckling; nya möjligheter för fotbollen; nya arenor; fotboll och mervärde;

    Sammanfattning : Svensk fotboll bygger för framtiden. I Sveriges tre största städer byggs det fotbollsarenor för närmare 2,5 miljarder kronor. Den största arenan byggs i Solna och blir den nya nationalarenan för Svensk fotboll. Göteborg river Gamla Ullevi och bereder plats för en ny fräsch arena för storklubbarna. LÄS MER

  5. 25. Hur ska svenska fotbollsklubbar bli framgångsrika i Europa?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ruben Sanchez Jennergård; Niklas Malmborg; Jeff Kantus; [2007]
    Nyckelord :Framgångsfaktorer; Fotboll; Arena; Strategi; Kompetens; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att genom vår analys formulera vilka faktorer som ligger till grund för att lyckas att skapa konkurrenskraftiga fotbollsklubbar i Sverige gentemot Europa. Metod: Kvalitativ metod med induktiv ansats Teoretiska perspektiv: Vi har utgått från relevant fakta inom strategi för att djupare gå in på ”Key Success Factors”-modellen. LÄS MER