Sökning: "publik fotboll"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden publik fotboll.

  1. 11. Arenaboomen inom svensk fotboll : En studie om hur allsvenska fotbollsklubbar använder sig av olika marknadsföringsstrategier.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Marcus Strömberg; Alexander Nyiri; [2015]
    Nyckelord :Relationship marketing; Experiential marketing; Place marketing; Marknadsföring; Strategier; Fotbollsklubbar; Allsvenskan;

    Sammanfattning : Inledning Under många år har det varit svårt för fotbollsklubbarna i allsvenskan att locka publik till sina matcher och de senaste 10 åren har det dessutom byggts nya arenor med större publikkapacitet. För att attrahera fler åskådare till fotbollsmatcherna är marknadsföring en viktig del där problematiken ligger i att det är flera delar som behöver samordnas. LÄS MER

  2. 12. ”Storstadsfixering någon…?” : En innehållsanalys av kvällspressens matchbevakning av herrallsvenskan i fotboll 2013

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Joakim Andersson; Henrik Malmberg; [2014]
    Nyckelord :Sportjournalistik; allsvenskan; innehållsanalys; fotboll; storstad;

    Sammanfattning : En vanlig kritik mot kvällstidningarnas sportbevakning är att den är storstadscentrerad och att lag och idrottare från de stora städerna får mer utrymme i medierna än lag och idrottare från mindre städer. Denna studie har tagit avstamp i den kritiken och undersökt matchrapporteringen kring herrallsvenskan i fotboll. LÄS MER

  3. 13. Allmänna fotbollsstadion : En samhällsbyggare i Norrort

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Robert Kosinski; [2014]
    Nyckelord :Allmänna fotbollsstadion; samhällsbyggare; fotboll; identitet; närsamhälle; tradition; kultur; generationer;

    Sammanfattning : Allmänna fotbollsstadion är ett arkitektoniskt manifest som undersöker Allmänna Idrottsklubbens roll i samhället som social motor i Stockholms Norrort. Platsen för projektet är dagens Sundbybergs IP, med goda kommunikationsförbindelser som buss, tunnelbana och pendeltåg inom gångavstånd. LÄS MER

  4. 14. Vägen till framgång : En studie av Uppsalaidrottens sponsormarknad

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Andersson; Viktor Löfgren; [2013]
    Nyckelord :sponsring; idrott; idrottssponsring; uppsala; sirius; fotboll; basket; badminton; fyrisfjädern; sport; a-eric; sponsra;

    Sammanfattning : En idrottsförenings ekonomi är idag avgörande för hur den sportsliga verksamheten kan bedrivas. Många föreningar måste jobba hårt för att få verksamheten att gå runt. Ett sätt att arbeta på för att få in pengar är att locka företag att sponsra verksamheten. LÄS MER

  5. 15. Erfarenhet för överlevnad? -En undersökning kring sambandet mellan erfarenheter som elitfotbollsspelare och en karriär som elitfotbollstränare

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tomas Eriksson; [2012-07-04]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Idrottsvärlden har förändrats de senaste decennierna på grund av den kommersiella utveckling som har skett. Fotboll som är världens största sport och engagerar miljontals av fans runtom i världen. LÄS MER