Sökning: "pupils´views"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade ordet pupils´views.

  1. 1. Briefly put, authenticity makes it more interesting! : A study of the role of authentic written communication

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Yvonne Efverlund; Miriam Anyadi; [2022]
    Nyckelord :Authentic audience; Authenticity; English as a second language ESL ; Written communication;

    Sammanfattning : Currently, too many pupils complete meaningless one-way writing tasks, which only their teachers receive, which makes increasing authenticity in the language contexts crucial for learners. The purpose of this study is to investigate: the experiences and opinions of two ESL 7-9 teachers in two schools in southern Sweden regarding their practices of authenticity in learning task instructions, the views of their pupils towards these writing tasks, and the benefits and challenges of integrating an authentic writing task. LÄS MER

  2. 2. En vardagsanknuten matematikundervisning : En kvalitativ studie om elevers syn på en vardagsanknuten matematikundervisning i grundskolans yngre åldrar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Michaela Gunnarsrud; Ellinor Östergren; [2022]
    Nyckelord :Everyday-related mathematics teaching; pupils-centered learning; advantage; disadvantages; pupils; Vardagsanknuten matematikundervisning; elevcentrerat lärande; fördelar; nackdelar; elever;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra till kunskap om elevers syn på vardagsanknytninginom matematikundervisningen i årskurserna 2 och 3. Metoden vi antog i studien ären kvalitativ ansats som har sin utgångspunkt i semistrukturerade personligaintervjuer. LÄS MER

  3. 3. Metoder för undervisning i dubbel bokföring samt lärares och elevers åsikter om dessa

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Annika Olsson; [2021]
    Nyckelord :Beprövad erfarenhet. Didaktiska val; Digitala metoder; Dubbel bokföring; Flipped classroom; Klassisk pedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att öka kunskapen om vilka didaktiska val som lärarna gör när de undervisar i redovisning/dubbel bokföring vid gymnasieskolans Ekonomiprogram vid olika gymnasieskolor i Skåne, samt hur eleverna upplever de använda metoderna. Undersökningen av lärarnas metodval har genomförts med hjälp av semi-strukturerade intervjuer med tre lärare från två olika skolor. LÄS MER

  4. 4. I wan´t to work big and learn art- pupils views on art education in lower secondary school

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Annie Rita Yvonne Winde; [2020]
    Nyckelord :bildämnet; identitet; lära för livet; motivation; måluppfyllelse.;

    Sammanfattning : This essay is about the participants students, teachers, school and their terms and regulations. The investigation aim to examine how the art subject curriculum interact with the pupils own views on what they want to achieve in art classes in school. LÄS MER

  5. 5. Problemlösande undervisning i utomhusmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik

    Författare :Elin Johansson; [2020]
    Nyckelord :problem-solving; outdoor education; motivation; movement; cooperation; problemlösning; utomhuspedagogik; motivation; rörelse; samarbete;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka elevers och lärares syn på problemlösningsarbetet i ämnet matematik i utomhusmiljö. Frågeställningarna i syftet behandlar vilka fördelar respektive nackdelar elever och lärare finner genom utomhuspedagogik samt om problemlösning i utomhusmiljö kan vara motivationshöjande. LÄS MER