Sökning: "purpose of business communication"
Visar resultat 1 - 5 av 1534 uppsatser innehållade orden purpose of business communication.
1. REVOLVERMAN ELLER BOLAGETS MAMMA? En kritisk diskursanalys av framställningen av kvinnliga och manliga entreprenörer i Dagens Industri
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Equality in the news media has been a topic of discussion in a variety of contexts and with different aspects throughout history. We continue to ask ourselves what the definition of equality is and when a country can be defined as an equal society. LÄS MER
2. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER
3. Implementering av Artificiell Intelligens på Arbetsplatsen : En Kvalitativ Studie om Medarbetarnas Upplevelser vid Implementering av Artificiell Intelligens
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Artificiell Intelligens på Arbetsplatsen - En kvalitativ studie om medarbetares upplevelser vid implementering av Artificiell Intelligens. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i företagsekonomi. LÄS MER
4. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER
5. Impact of European legislation on the prevention of psychosocial risks at work on workers in Greece
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The purpose of this research is to look into the impact of European legislation on the prevention of psychosocial risks for workers in small start-up enterprises in Greece. The study's goal is to determine whether the adoption of European legislation has resulted in changes in job demands and human resources. LÄS MER