Sökning: "radio and television act"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden radio and television act.

  1. 1. En demokratibestämmelse i mediestödet – hindrande åtgärd i TF:s mening?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Karin Wallin; [2019]
    Nyckelord :Presstöd; mediestöd; demokratibestämmelse; demokrativillkor; hindrande åtgärd; hinderförbud; censurförbud; tryckfrihet; tryckfrihetsförordningen; TF;

    Sammanfattning : Swedish state aid to the press (presstödet) aims to ensure diversity in news publishing and advocacy and is considered to fill an important democratic function. However, the technical development has left the aid system obsolete, and plans are under way to replace the system in its current form with a technology neutral aid (mediestöd), addressing news media of all content forms and means of dissemination. LÄS MER

  2. 2. Dalkurd : Ett fotbollslag mellan det lokala och transnationella

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Zekeriya Celik; [2019]
    Nyckelord :Dalkurd; transnational; local identity; diasporic football team; Kurdish identity; Dalkurd; transnationell; lokal identitet; diasporisk fotbollslag; kurdisk identitet;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how the football team Dalkurd act locally and transnationally through their identifications, relationships and activities with other actors with whom the footballsteam interacts. The study has also focused on the tensions that arise between the local Dalkurd and transnational Dalkurd. LÄS MER

  3. 3. Näringsidkare ger profil 2 miljoner i dricks - Om smygreklam på sociala medier

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Anton Johansson; [2016]
    Nyckelord :Dold reklam; Smygreklam; förmögenhetsrätt; immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Today more and more businesses are using the internet and social media to reach out with their messages. Through these media, they have found new opportunities to disseminate information. Given that information on social media sites often is perceived as personal and credible advice, consumers may easily mistake marketing for information. LÄS MER

  4. 4. Yttrandefrihet och personlig integritet i konflikt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Rebecca Karlsson; [2015]
    Nyckelord :statsrätt; rättshistoria; rättssociologi; rättsvetenskap; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att redogöra för den utsträckta yttrandefrihet som finns i svensk rätt och belysa dess relation till personlig integritet. Skyddet för yttrandefriheten i svensk rätt är omfattande och består av rätten att yttra sig samt av det rättsliga skyddet. Regeringsformen ger var och en rätt till yttrandefrihet. LÄS MER

  5. 5. Märken i morgonljuset En kvantitativ studie av varumärkesexponeringen i Tv4:s Nyhetsmorgon

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Agnes Källén; Amanda Redin; [2014-09-08]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Authors: Agnes Källén & Amanda Redin Title: Level: Bachelor of Journalism Location: University of Gothenburg Language: Swedish Number of Pages: 39 With this study we aimed to answer the following questions: has the amount of brand exposure on the Tv4 show “Nyhetsmorgon” increased between the years 2008 and 2013? And if so, how can the increase be explained by well-recognized research in the field? The media industry is changing toward an increasingly commercial content. In television, this change is mainly caused by the growth in shows watched on the web and through time shift, which is the act of watching something on a digital video recorder, or DVR. LÄS MER