Sökning: "ramverk för appar"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden ramverk för appar.

  1. 1. Validation of mHealth Applications for Behaviour Change : A Mixed-Method Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yingyuan Guo; [2022]
    Nyckelord :mHealth apps; behaviour change; validation; mixed-method; usability; app quality; mHealth-appar; beteendeförändring; validering; mixed-metod; användbarhet; appkvalitet;

    Sammanfattning : Context: The amount of Mobile Health (mHealth) applications to cultivate a healthy lifestyle or rehabilitate patients with physical or mental disabilities are increasingly available on app stores[1]. However, without a validation process, satisfactory results may not be obtained, especially for behaviour change apps. LÄS MER

  2. 2. Den digitala coachen : En systematisk litteraturöversikt kring digital coaching vid fysisk aktivitet.

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Zandra Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Physical activity; motivation; digital coaching; web-based; Self-determination theory; Fysisk aktivitet; motivation; digital coaching; web-baserad; Självbestämmandeteorin;

    Sammanfattning : Det här är en litteraturöversikt med syfte att utifrån Självbestämmandeteorin analysera forskning kring digital coaching ämnad för fysisk aktivitet på distans. Litteraturöversikten är baserad på 15 artiklar och använder Självbestämmandeteorin (SDT) som ett analytiskt ramverk för motivationsfaktorer då det är en teori om mänsklig motivation, utveckling och välbefinnande. LÄS MER

  3. 3. Code sharing between web and mobile applications

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Willy Liu; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : For developers aiming to create a cross-platform application that runs both in the web browser and on mobile phones, hybrid mobile app frameworks have sometimes been recommended in the past, but hybrid apps have often been shown to have numerous downsides. Interpreted mobile app frameworks (e.g. LÄS MER

  4. 4. Digitala matematikappar som stöd i undervisningen för elever i matematiksvårigheter: En innehållsanalys utifrån fyra undervisningsaspekter.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Nanny Ögren; Jennifer Englund Gustavsson; [2021]
    Nyckelord :Students with learning difficulties in mathematics; mathematical applications; teacher competence; mathematics; individualization; Elever i matematiksvårigheter; digitala matematikappar; lärarkompetens; matematik; individualisering;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utveckla ett analytiskt ramverk som fungerar för analysering av 11 appar och kategorisera dem utifrån deras användbarhet i undervisningen av elever i matematiksvårigheter. Vilka undervisningsaspekter som valdes ut grundades på en anpassning för elever i svårigheter i matematik. LÄS MER

  5. 5. Designing and using gamification elements to improve students’ user experience in a video-based mobile language learning app

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Thor Galle; [2020]
    Nyckelord :mobile-assisted language learning; video-based language learning; usability; UX; usability; user experience and educational features of m-learning environments MUUX-E ; gamification;

    Sammanfattning : With the rise of the smartphone industry, the domain of mobile-assisted language learning (MALL) has increasingly grown. A large number of language learning applications have been developed aiming to support individuals’ second language acquisition on various levels, e.g. LÄS MER