Sökning: "referenstjänst"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet referenstjänst.

  1. 1. Chattbaserad referenstjänst vid Umeå universitetsbibliotek : En innehållsanalys av transkript

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Tania Lösche; [2016]
    Nyckelord :chat service; information request; referral; answer completeness;

    Sammanfattning : This study focuses on virtual services and more particularly on the usage of chat services to provide a formal evidence of the status of one particular chat reference service. It explores the efficiency of the chat service model at Umeå University Library for the period August 2015 to February 2016 and covers a total of 221 virtual chat transactions. LÄS MER

  2. 2. Bibblan svarar – ett tecken i tiden : En virtuell referenstjänst ur ett postmodernt perspektiv

    Master-uppsats, Institutionen för ABM

    Författare :Sofia Wirström; [2012]
    Nyckelord :Virtual reference services Libraries ; Information services; Reference work Libraries ; Postmodernity in philosophy; Elektroniska referenstjänster; Informationstjänster; Referensarbete; Postmodernism;

    Sammanfattning : The aim of this master’s thesis is to examine the virtual reference service Ask the Library [Bibblan svarar] from a postmodern perspective. Ask the Library is a Swedish online reference service that is run by the country’s public libraries. LÄS MER

  3. 3. Användaren och den elektroniska referenstjänsten

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Kristina Lidberg; Susanne Lindén; [2008]
    Nyckelord :användare; e-post; informationsbeteende; referensintervju; kommunikation; elektroniska referenstjänster; referenstjänst; chatt;

    Sammanfattning : The purpose of this master’s thesis is to study an electronic reference service from a user perspective. By qualitative interviews with eight students the thesis examines their information behaviour, why and when they use the service, the user’s experiences of the service and the communication with the librarian. LÄS MER

  4. 4. Kommunikativ interaktion i den synkrona elektroniska referenstjänsten : Den interpersonella kommunikationen mellan användare och bibliotekarie

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Emma-Lisa Hansson; Monika Janvari; [2007]
    Nyckelord :användare; bibliotekarie; chatt; chatt-transcripts; elektronisk referenstjänst; interpersonell kommunikation; jourhavande bibliotekarie; referensarbete; user; librarian; chat; chattranscript; electronic reference service; interpersonal communication; reference work; Documentation; information; library science; archivistics; Arkiv- och bibliotekskunskap; dokumentation; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this master thesis is to gain greater knowledge of interpersonal communication. This study explores on one hand how interpersonal communication can be used as an important part of reference work in a Swedish electronic synchronous reference service, and on the other how interpersonal communication affects the relationship between user and librarian. LÄS MER

  5. 5. Bibliotekarien och en ny elektronisk referenstjänst Projektet och chattreferenstjänsten Tala direkt med en bibliotekarie

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Therése Nilsson; [2006]
    Nyckelord :library and information science; biblioteks- och informationsvetenskap;

    Sammanfattning : This master thesis is a study of a new electronic library reference service-project called Speak instantly to a librarian and the purpose of the thesis is to investigate a new electronic reference service and how the librarians who work with it experience it. This should be seen from an informational society point of view. LÄS MER