Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 77 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Structural sexism, “it's just a coincidence” : An interview study on the silence at Swedish advertising agencies

    Master-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Charlotte Elgtberg; [2023]
    Nyckelord :Advertising agencies; Sexism; Silence; Structural discrimination; Organizational communication; Feminism; Reklambyråer; Sexism; Tystnad; Strukturell diskriminering; Organisationskommunikation; Feminism;

    Sammanfattning : Sweden has been named one of the most equal countries in the world and is a role model for many. Despite this, there are hierarchies within companies that favor white middle-aged men. This has raised questions about what gender equality actually looks like in practice. LÄS MER

  2. 2. Förutsättningar för kreativa idéer : En jämförelse av företags inhouseavdelningar ochreklambyråers förutsättningar att ta fram kreativa idéer ikonceptutvecklingsfasen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Marika Kiviniemi; [2022]
    Nyckelord :Inhousavdelningar; reklambyråer; kreativa förutsättningar; process; kontext; processbegränsningar; produktbegränsningar;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte har varit att undersöka inhouseavdelningar och reklambyråers förutsättningar för att ta fram kreativa idéer. Detta då de senaste åren präglats av att allt fler företag startat upp eller utökat sina egna inhousavdelningar för att bland annat effektivisera och få mer kontroll över den egna marknadsföringen och dess utgifter. LÄS MER

  3. 3. Svenska reklambyråers användande av upplevelsedesign

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Matilda Stafås; [2020]
    Nyckelord :advertisingagencies; experiencedesign; marketing; Marknadsföring; reklambyråer; upplevelsedesign;

    Sammanfattning : Upplevelsedesign kan ge positiva effekter, både rent ekonomiskt men också i hur något uppfattas. För att fler ska få möjlighet att använda sig av upplevelsedesign krävs det att kunskap finns om ämnet inom reklambyråbranschen. LÄS MER

  4. 4. Designmodell för trovärdiga webbplatser : En kvalitativ studie om hur reklambyråer kan skapa trovärdiga webbplatser för egen verksamhet

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Elin Arvidsson; [2020]
    Nyckelord :Designmodell; användarupplevelse; webbdesign; visuell kommunikation; trovärdiga webbplatser;

    Sammanfattning : Reklambyråer och andra kunskapsföretag har visat sig utesluta marknadsföring av egen verksamhet då dessa anser att det är svårt att marknadsföra tjänster som ännu inte är producerade. I denna projektrapport presenteras en anpassad designmodell vilken appliceras på en reklambyrås webbplats. LÄS MER

  5. 5. Användandet av sociala medier vid rekrytering i mediebranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Julia Diogo; [2019]
    Nyckelord :Recruitment; Recruitment process; Social media; Personality; Freelancers; The media industry;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar reklambyråers användning av sociala medier i rekryteringsprocessen av tillsvidareanställda respektive frilansare. Syftet är att förstå hur sociala medier används förrekrytering och hur arbetsgivare inom mediebranschen resonerar kring detta. LÄS MER