Sökning: "reklamutformning"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet reklamutformning.

  1. 1. Graffiti och dess kopplingar till etablerad grafisk design

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Jacob Tromark; Gustav Thunberg; [2019]
    Nyckelord :Postmodernism; Graffiti; Grafisk-design; Mode; Reklam; Bildanalys; Keith Harring; Jean Michel Basquiat; Hiphop; Historia;

    Sammanfattning : Graffiti är en konstform som kan väcka olika associationer beroendepå dess kontext. Graffiti-begreppet är brett men förknippas oftast medvandalism. I olika sammanhang kan bilden av graffiti dock omformasfrån en rebellisk ungdomskultur till något som passar inom deexklusiva finrummen. LÄS MER

  2. 2. Viljan att närma sig framtida reklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Schultz; David Elofsson; Oskar Åkerstrand; [2018]
    Nyckelord :Reklamkapital; viljan att närma sig reklam; reklaminställning; informativ och underhållande reklam; Generation Y; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Viljan att närma sig Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15hp. Författare: David Elofsson, Amanda Schultz, Oskar Åkerstrand, Handledare: Jens Hultman Nyckelord: Reklamkapital, viljan att närma sig reklam, reklaminställning, informativ och underhållande reklam, Generation Y Syfte: Syftet med denna uppsats är att genom en kvantitativ studie undersöka vilka faktorer som i störst utsträckning påverkar Generation Y:s vilja att närma sig reklam, och hur marknadsförare därigenom kan effektivisera sina reklaminsatser. LÄS MER

  3. 3. Reklam är bäst på bio, för vem? : En studie om SF medias målgruppskategorisering och företagets utformning av reklamutrymme

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Alice Granath; Sanna Eriksson; [2018]
    Nyckelord :reklam bio målgrupp kommunikation SF media;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar två forskningsfrågor; “Vilka kommunikationsstrategier använder SF media för att utforma målgruppspaket?” och ”På vilket sätt upprätthålls stereotyper genom SF medias målgrupper?” Teorier vi använt oss av i arbetet med denna uppsats är kommunikationsprocesser och målgruppsanalys med fokus på reklam. För att söka svar på våra forskningsfrågor som behandlar ämnen som SF medias reklamutformning och hur deras målgrupper fungerar i marknadsföringssyfte har vi valt att använda oss av två olika metoder för insamling av material. LÄS MER

  4. 4. Normbrytande reklam - En kvalitativ studie av reklamkampanjer som har fått etiketten normbrytande reklam

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Emmelie Tilly; [2017]
    Nyckelord :normbrytande reklam; reklamutformning; reklamutveckling; representation; icke-stereotypa bilder; samhällsförändring; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker reklamkampanjer som i artiklar har fått etiketten normbrytande reklam. Med en semiotisk bildanalys har jag undersökt innehåll och utformning i kampanjerna och genom semi-strukturerade kvalitativa intervjuer med upphovsmännen bakom kampanjerna har jag undersökt strategin. LÄS MER

  5. 5. Bland Jackpottar och extra spins : -En analys av hur spelföretag försöker locka kunder samt hur manligt och kvinnligt framställs i reklamfilmer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Therese Andersson; [2015]
    Nyckelord :Reklam; Spelföretag; Manligt och Kvinnligt.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att undersöka vilka kommunikationsstrategier som används i reklamfilmer för spelbolag samt vilka gemensamma drag och olikheter som finns i de olika spelbolagens marknadsföring då tv-reklam utgör mediet. Jag har i min uppsats besvarat följande frågeställningar: • Hur byggs reklamfilmerna upp för att locka specifika målgrupper att spela på just deras sajter? • Hur gestaltas manligt och kvinnligt i reklamfilmerna? Jag har analyserat fem reklamfilmer från fem olika spelföretag; Karamba, Maria, Jackptjoy, Vera & John samt Mr Green. LÄS MER