Sökning: "relation butik"

Visar resultat 1 - 5 av 64 uppsatser innehållade orden relation butik.

  1. 1. Återförsäljarens mixed branding strategier : Beslutsfattande vid exponering av lyxvarumärken i fysisk butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alexander Oberg; Michelle Edvinsson; Lamija Cekic; [2023]
    Nyckelord :Retailers; mixed branding; luxury fashion; marketing; visual merchandising; exposure and decision making; Återförsäljare; mixed branding; lyxmode; marknadsföring; visual merchandising; exponering och beslutsfattande.;

    Sammanfattning : Studien har med en kvalitativ ansats analyserat och diskuterat återförsäljarens beslutsfattande vid exponering och marknadsföring av lyxvarumärken, inom ramen för mixed branding strategier. Studiens syfte har grundat sig på att utforska tillvägagångssättet, hur återförsäljare tillämpar marknadsföringsstrategier och riktlinjer, samt återförsäljarens ansvar vid exponering och marknadsföring i fysisk butik. LÄS MER

  2. 2. Hur kan resistens i varuflödeskedjan förbättra servicegraden?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jessica Jakobsson; Therese Issa; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Varuflödeskedjor har efter covid-19 pandemins utbrott upplevt stora störningar i flödet.Dagligvaruhandeln fick erfara extrema konsumentbeteende som innebar bunkring ochpanikköp. Dessutom kombinerades detta med råvarubrist och långa ledtider hos leverantörersom ledde till stora förseningar. Detta medförde även en försämrad servicegrad. LÄS MER

  3. 3. “MAN FÖLJER RUNT LIKSOM, SOM EN GÅNG. SOM EN BANA. VAR SKA MAN ANNARS GÅ?” En antropologisk studie av upplevelser i prylaffärernas labyrinter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Victor Höghielm; [2022-08-24]
    Nyckelord :Affekt; atmosfär; labyrint-butik; planlösning; konsumtion;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats utforskar besökares relation till butiker med en labyrintliknande planlösning och hur besökarna uppfattar både sortiment, atmosfär och planlösning. Studien visar hur affekt, atmosfär och planlösning påverkar besökarnas beslut gällande att inhandla produkter eller inte. LÄS MER

  4. 4. Hur fungerar mobilshopping i praktiken? : En studie om hur konsumenter använder sin smartphone för att shoppa på olika sätt

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anila Spjut; Malou Ek; [2022]
    Nyckelord :Mobile shopping; Practice theory; Shopping activities; Smartphone; Life circumstances; Social Practice; Mobilshopping; Praktikteori; Shoppingaktiviteter; Smartphone; Livssituation; Sociala praktiker;

    Sammanfattning : Sedan början på 2000-talet har det skett en förvandling i detaljhandelslandskapet. Flera företag har valt att övergå från fysisk butik till att istället bedriva e-handel. LÄS MER

  5. 5. Förpackningar till frukt ochgrönsaker i relation till matsvinn : En studie om förpackningar till frukt och grönsaker kan motiveras ur klimatsynpunkt

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Josefine Précenth; [2022]
    Nyckelord :food waste; fruit; vegetables; packaging; förpackningar; livsmedel; matsvinn; frukt; grönsaker;

    Sammanfattning : En tredjedel av den globala producerade maten gick förlorad 2019 samtidigt som 690 miljoner människor gick hungriga. Maten som inte konsumeras står för 8–10% av de globala växthusgaserna. LÄS MER