Sökning: "relationsmarknadsföring bank kund"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden relationsmarknadsföring bank kund.

  1. 6. Managing Customer Loyalty through Direct Marketing : A Case Study of the Relationship between Länsförsäkringar Kalmar Län And Their Beneficiary Customers

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Angelica Andersson; Petter Cederbrink; Magnus Lövsund; [2009]
    Nyckelord :Customer Loyalty; Direct Marketing; Relationship Marketing; CRM; Kundlojalitet; Direkt marknadsföring; Relationsmarknadsföring; CRM;

    Sammanfattning : Background: LF is active in three markets: Property & casualty insurance, pension and banking. The main objective for such a strategy is to differentiate by offering all the services to the customer who can enjoy the benefits of having their whole personal economy at one place. LÄS MER

  2. 7. Storbanker och Nischbanker : - en studie om faktorer som orsakar trögrörlighet utifrån ett bransch- och kundperspektiv

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Holmgren; Amela Agic; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I takt med att nya aktörer intar den svenska bankmarknaden ökar kraven på de stora traditionella aktörerna. Trots detta väljer ändå många bankkunder att stanna kvar vid sin ursprungliga bank, vilket är en bidragande orsak till att det fortfarande råder en märkbar trögrörlighet på marknaden. LÄS MER

  3. 8. Relationen mellan kund och bank - två sidor av samma mynt

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Anette Rogers; Susanna Gustafsson; [2008]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; servicekvalitet; lojalitet; kundnöjdhet; åtagande; finansiella sektorn; bank;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka och analysera hur bankpersonalen på ett nyetablerat bankkontor arbetar i förhållande till sina kunder och hur kunderna upplever det, för att fastställa om det finns ett samband mellan RM och lojalitet. Undersökningen är av kvalitativ karaktär men med en kvantitativ insamlingsmetod. LÄS MER

  4. 9. Hur ser dagens bankkunder ut med hänsyn till den allt mer konkurrensutsatta bankmarknaden? : En surveyundersökning av bankkunder i Stockholmsområdet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Hero Amani; Krister Quezada; [2007]
    Nyckelord :Bankkunder; relationsmarknadsföring; bankvanor;

    Sammanfattning : Den svenska bankmarknaden har förändrats radikalt sedan avregleringen i mitten av 1980-talet. Konkurrensen har blivit allt hårdare då nya aktörer har etablerat sig på den svenska marknaden och de redan etablerade finansiella företagen har utvidgat sin verksamhet. LÄS MER

  5. 10. Kan banker skapa kundlojalitet med hjälp av brevutskick?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Björn Sundberg; Jakob Frändberg; [2007]
    Nyckelord :bank; kundlojalitet; mervärde; brev; involvering; företagsekonomi; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Idag karakteriseras den svenska bankmarknaden av hård konkurrens på en mättad marknad vilket gör det viktigt att ha behålla kunderna. För att lyckas med detta informerar bankerna kunderna kontinuerligt om nya och befintliga tjänster och produkter, oftast i brevform. LÄS MER