Sökning: "resebranschen sociala medier"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden resebranschen sociala medier.

  1. 6. Kriskommunikation och sociala medier

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Linda Vrbanac; Anna Jörback; [2011]
    Nyckelord :kriskommunikation; förkriskommunikation; förtroendekris; sociala medier; relationsbyggande; dialog; habermas; sj; sas; skånetrafiken; malmö aviation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bland forskning som behandlar kriskommunikation är det ovanligt med studier som fokuserar på vilken roll relationsbyggande i de sociala medierna har i förkrisfasen och hur detta kan användas för att förebygga förtroendekriser. Syftet med denna studie är därför att belysa och problematisera organisationers användning av sociala medier i sin kriskommunikation, specifikt i förkrisfasen, ur ett relationsperspektiv i förhållande till deras externa kunder. LÄS MER

  2. 7. Sociala medier inom resebranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Christofer Carlström; Amanias Abraha; [2011]
    Nyckelord :Sociala medier; YouTube; Twitter; Facebook; Word of Mouth; Direktmarknadsföring; Interaktiv marknadsföring;

    Sammanfattning : Resebranschen är en marknad som speglas av hård konkurrens och en marknad där synlighet och tillgänglighet är en avgörande faktor. Under de senaste åren har resebranschen stått inför en del förändringar när det kommer till hur resorna säljs. LÄS MER

  3. 8. Value creation and relationships in transformation : A study of social media in the travel industry

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Joakim Bergström; Mariel Svensson; [2010]
    Nyckelord :Travel company; travel agency; internet; social media; marketing;

    Sammanfattning : In recent years the Internet has greatly changed the travel industry and the emergence of social media has driven this change further. In the past travel companies have been natural links between customers and suppliers but today customers can buy travel directly from the supplier, making it difficult for travel companies to attract new customers and retain existing customers. LÄS MER

  4. 9. Value creation and relationships in transformation : A study of social media in the travel industry

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Joakim Bergström; Mariel Svensson; [2010]
    Nyckelord :travel company; travel agency; internet; social media; marketing;

    Sammanfattning : In recent years the Internet has greatly changed the travel industry and the emergence of social media has driven this change further. In the past travel companies have been natural links between customers and suppliers but today customers can buy travel directly from the supplier, making it difficult for travel companies to attract new customers and retain existing customers. LÄS MER