Sökning: "responsibility and loyalty"

Visar resultat 1 - 5 av 95 uppsatser innehållade orden responsibility and loyalty.

  1. 1. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  2. 2. Bortom Vinsten: En kvalitativ undersökning om hur Svenska Spel och Betsson AB använder CSR och om detta bidrar till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amelie Lewenhaupt; Anton Conradsen; Oscar Egard; [2024]
    Nyckelord :CSR; loyalty; legitimacy; Carroll’s CSR pyramid; Betsson AB; Svenska Spel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Hur använder sig Svenska Spel och Betsson AB av CSR och finns det någon skillnad i CSR-arbetet mellan ett privatägt och statligt ägt spelbolag? Leder företagens CSR-arbete till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen? Syfte: Undersöka hur Svenska Spel och Betsson AB använder CSR i sitt arbete, samt om detta bidrar till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen. Metod: Denna kvalitativa studie förhåller sig till ett hermeneutiskt synsätt med en abduktiv ansats. LÄS MER

  3. 3. Bryt tystnaden : En studie om revisorers låga rapporteringsgrad och åtgärder för att öka medvetenheten och förebygga penningtvätt

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Lara Amanj Ibrahim; Lania Tahir Baker; Cecilia Razooki; [2023]
    Nyckelord :Money laundering; Accountant; Accountants responsibility; Accounting role; Isomorphism; Neo-Institutional theory; Penningtvätt; Revisorer; Revisorernas ansvar; Redovisningsroll; Isomorfism; Nyinstitutionell teori.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka den låga graden av misstanke-rapporteringar vad gäller penningtvätt bland revisorer och identifiera de bakomliggande faktorerna till detta, samt undersöka vilka åtgärder som kan vidtas för att öka revisorns medvetenhet. Studien har utgått från en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  4. 4. Inclusiveness of autistic consumers in E-commerce : An exploratory study on the inclusiveness for consumers on Autism Spectrum Disorder

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Anwaar Naser; Laura Trandafir; Asterios Varsamidis; [2023]
    Nyckelord :Autism; ASD; niche; consumer; inclusiveness; e-commerce; website design;

    Sammanfattning : Date:2023-05-31Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society, and Engineering, Mälardalen University Authors: Anwaar Naser, Laura Maria Trandafir and, Asterios Mastorokostas Varsamidis Title: Inclusiveness of autistic consumers in the E-commerce Supervisor: Stylianos Papaioannou Keywords: Autism, ASD, niche, consumer, inclusiveness, e-commerce, website design. Research question: How is the inclusivity of ASD consumers addressed in online shopping? Purpose: The purpose of this thesis is to analyse the online shopping experience of consumers with autism to identify opportunities for e-commerce businesses to create more inclusive websites. LÄS MER

  5. 5. Fotbollens förtrollning : CSR-sagor från Manchester Citys rike

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Aman Hussein; Denis Saljunovic; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; Manchester City Football Club MCFC ; Sportswashing; Abu Dhabi United Group ADUG;

    Sammanfattning : This study delves into the perceptions of Manchester City Football Club supporters regarding the club’s Corporate Social Responsibility activities post its 2008 acquisition by Abu Dhabi United Group. Interviews with Swedish MCFC supporters reveal an in-depth understanding of the evolution of their relationship with the club and their views on its CSR endeavors. LÄS MER