Sökning: "retail leadership"

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden retail leadership.

  1. 1. Prisutveckling och krisstrategier inom livsmedelsbranschen i Sverige 2022-2023 - En analys av marknadstrender och konkurrenssituationen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel Johansson; Jacob Gunnarsson; Theo Dufva; [2023-08-25]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the underlying factors driving the recent price increases in the food industry and their impact on the three parts of the food industry supply chain; primary production, manufacturing, and retail. Additionally, it seeks to identify strategies used by the food industry to address recent price increases and explore industry stakeholders' perspectives on the coming years' price trends. LÄS MER

  2. 2. Humans as enablers of digital transformation of retailers: The design system SKAPA and its users as capabilities for IKEAs digital transformation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lauriane Martine Jambu; Nina Lotz; [2023]
    Nyckelord :digital transformation; retail industry; design system; dynamic capabilities; digital maturity; adoption; human factors; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore how a design system can serve as a resource for digital transformation within the retail industry, by drawing from the dynamic capabilities approach and the digital maturity framework by Pinto et al. (2023). LÄS MER

  3. 3. Emotionellt arbete som komplement till chefsrollen. : En vinjettstudie om butikschefer inom detaljhandeln och deras föreställningar om arbetsrelaterade scenarion.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Lina Petö-Jonasson; Awa Sarr; [2023]
    Nyckelord :Leadership; Emotional labour; Retail; Ledarskap; Emotionellt arbete; Detaljhandel;

    Sammanfattning : Vår studie undersöker butikschefer inom servicebranschen föreställningar om det emotionella arbete som de kan möta i sina dagliga arbetsuppgifter, samt om hur rollen kan påverkas utefter deras arbetsmiljö. Detta är en kvalitativ studie där vi har valt att använda oss av intervjuer utifrån vinjettmetoden. LÄS MER

  4. 4. Motivation och lärande inom detaljhandeln : En studie om hur butikschefer inom svensk detaljhandeln redogör för sitt arbete med motivation och lärande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi

    Författare :Jennifer Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Management; leadership; motivation; competence; learning; workplace learning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to find out how store managers in Swedish retail explain the importance of motivation for learning among employees and which factors influence these processes, and whether, according to the store managers, it has any effect on the organizations' development. The collected empirical evidence has taken place through a qualitative method where the respondents in the study have been interviewed. LÄS MER

  5. 5. A new framework for analysing personal and professional manager-employee relationships in small retail organisations

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Monika Profus; Márk Csontos; [2023]
    Nyckelord :Employee retention; Leadership styles; Personal relationships; Professional relationships;

    Sammanfattning : Humans being social in nature naturally forms relationships. What kind of relationship a workplace has differs partly on the characteristics of the group but also on the leadership style. LÄS MER