Sökning: "Professional relationships"

Visar resultat 1 - 5 av 544 uppsatser innehållade orden Professional relationships.

  1. 1. ”DET KAN TILL OCH MED FÖRSTÖRA LIV”. En kritisk diskursanalys om nyhetsmediernas framställning av sociala medier-kunnighet i samband med skvallerkonton

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Mikaela Pijpers; [2024-03-11]
    Nyckelord :Mediekunnighet; sociala medier-kunnighet; social media literacy; mediediskurs; skvallerkonto;

    Sammanfattning : This study deals with social media literacy by examining how media discuss the so-called rumor accounts on popular networking sites. This topic is relevant since this phenomenon first gained a lot of media attention back in 2012, with “Instagram-upploppen” making major headlines. LÄS MER

  2. 2. Hit men inte längre : En intervjustudie om närhet och distans i svensk beroendevård

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Malin Bring; [2024]
    Nyckelord :boundaries; counsellor-client relationship; real relations; substance use treatment; therapeutic alliance; hermeneutical phenomenology;

    Sammanfattning : The relationship between counsellor and client has been extensively researched ever since the founding of psychotherapeutic treatment. Subsequently, it has been established as an integral and essential part of successful therapy. Yet, in regards to substance use treatment aforementioned research is still lacking. LÄS MER

  3. 3. Vem anpassar sig till vem? : En kvalitativ studie om socialarbetares erfarenheter av att skapa relationer med klienter i en institutionell kontext.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Alfengård Marie; Evelina Lundberg; [2024]
    Nyckelord :Socialworker-client relation; institutional context; social work; participation; doxa; Socialarbetare-klientrelation; institutionell kontext; socialt arbete; delaktighet; doxa;

    Sammanfattning : The aim of this study was to reach an understanding of social workers experiences of creating relationships with clients through the meeting as a method in an institutional context. It is a professional dilemma for social workers to build relationships with clients in a professional role with inevitible elements of control. LÄS MER

  4. 4. Att vara äkta eller sälja sig för pengar : Föreställningar om artisters autenticitet i samband med reklamsamarbeten med externa varumärken

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Lina Kerrouchi; Julia Jakobsson; [2024]
    Nyckelord :Authenticity; artists; music; influencer; influencer marketing; advertising; celebrity endorsement; qualitative interviews; focus groups; Autenticitet; artist; musik; influencer; influencer marketing; marknadsföring; kändissamarbeten; kvalitativa intervjuer; fokusgrupper;

    Sammanfattning : For decades authenticity has been of great interest in media and communication research. With this study, we aim to contribute to the research with a new perspective where authenticity is examined in artists who use influencer marketing on social media. LÄS MER

  5. 5. Upplevelsen av anhöriga på IVA : Intensivvårdssjuksköterskans perspektiv

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Jonatan Bern; Mathias Johannesson; [2024]
    Nyckelord :intensive care nurse; relatives; experience; Intensivvårdssjuksköterska; anhöriga; erfarenheter;

    Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund: En intensivvårdsavdelning vårdar de patienter med livshotande sjukdomar eller skador och som behöver stöttning i ett eller flera organ. Det är en högteknologisk miljö där intensivvårdssjuksköterskan förväntas agera professionellt och vara specialist inom omvårdnaden. LÄS MER