Sökning: "rhetorical potential"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden rhetorical potential.

  1. 1. Reading Between Words and Lines: Decoding Economic Narratives from Governmental Rhetorical Landscape of Saudi Public Investment Fund In Context of Saudi Vision 2030

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för Mellanösternstudier

    Författare :Munshi Zubaer Haque; [2024]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : This research study aims to study the press releases that had been published by the Saudi Public Investment Fund for the time period, beginning in April 2016 and ending in November 20231. This research intends to understand the potential framing strategies that had been used in the official press releases of the Saudi Public Investment Fund in its communication strategy in the broader context of Saudi Vision 2030. LÄS MER

  2. 2. Could this phrase be more constructional? : A Construction Grammar approach to the COULD X BE MORE Y phrase from the television show Friends

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Linn Nordlander; [2024]
    Nyckelord :construction grammar; information structure; CXBMY; SAI; constructions; rhetorical questions; parody;

    Sammanfattning : This thesis investigates the COULD X BE MORE Y phrase (CXBMY), well-known from the television show Friends, to argue for its qualification as a construction. By analyzing the phrase’s formal and functional features, as well as its frequency in the COCA corpus, this thesis compares the findings to the definition of constructions by Goldberg (2006, p. LÄS MER

  3. 3. Politisk kommunikation och sociala medier: TikTok, en politisk arena där popcornätande och öldrickande vinner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Edvin Kenning; Hugo Östlin; [2023]
    Nyckelord :Political communication; rhetoric; personalization; populism; frontstage; backstage; third act; TikTok; Instagram; democracy; Social Sciences;

    Sammanfattning : The study aims to provide insights into political communication on social media, particularly the rise of right-wing populist parties among young voters and their connection to the theories of personification, populism, and dramaturgy. It focuses on how the Moderate Party adapts and structures its communication strategies on TikTok and Instagram in preparation for the 2022 election to engage followers. LÄS MER

  4. 4. δοῦλος Χριστοῦ Ἰησοῦ : Paulus retoriska syfte med presentationen av sig själv i Romarbrevet 1:1

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Lotta Vikström; [2023]
    Nyckelord :Rommarbrevet; Slav; Tjänare; δοῦλος; Paulus;

    Sammanfattning : This paper examines Paul's rhetorical goal in describing himself as a ”δοῦλος Χριστοῦ Ἰησοῦ” in Romans 1:1. In the Norwegian Bible translation, the Greek word ”δοῦλος” has previously been translated as ”servant” but the translation may be changed to ”slave” in the 2024 revision. LÄS MER

  5. 5. Multimodal retorik på Instagram : En kvalitativ och kvantitativ studie av svenska Instagram-inlägg med stort engagemang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Ellen Jonsson; Hanna Funke Jansson; [2023]
    Nyckelord :retorik; Instagram-inlägg; sociala medier; Instagram; semiotik;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med kunskaper om retorik på sociala medier. Utifrån vår sökning efter tidigare forskning kunde vi konstatera att det fanns en kunskapslucka inom detta område. Det förekom dock studier där retorik används i samband med influencers och påverkan på köpbeteenden. LÄS MER