Sökning: "riktat stöd"
Visar resultat 26 - 30 av 158 uppsatser innehållade orden riktat stöd.
26. Uppfattat talspråk för barn med olika modersmål under försämrade förhållanden skapat av ljudkodning
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Varje dag använder vi människor vårt språk, i former som är både auditiva och visuella. Många av dessa situationer och scenarion som uppstår i dagens samhälle kan försämra dessa förhållanden av språket och vår förståelse för det. LÄS MER
27. Studenters upplevelser av Kungliga Tekniska högskolans digitala lärandemiljö : En explorativ studie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Utbildning och undervisning har förändrats genom tiderna och många olika redskap har använts. Digitala lärplattformar är ett av dessa redskap. KTH:s lärandemiljö har utvidgats med en digitallärplattform, där Canvas är en del. LÄS MER
28. Stöd från fjärran : Upplevelser av socialt stöd vid distansarbete i coronatider
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Detta är en kvalitativ fenomenologisk studie som undersöker kontorsarbetares upplevelser av distansarbetets påverkan på socialt stöd. Studien betraktar förändringar i socialt stöd utifrån tre aspekter: möjligheten att ge stöd till kollegor, möjligheten att söka stöd i arbetet och möjligheten att ta emot stöd i arbetet. LÄS MER
29. Inkludering av elever med autism i fritidshemmet : En kvalitativ studie om fritidslärarnas upplevelse av inkluderingsarbetet med autistiska elever
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka lärarnas uppfattning kring vilka arbetssätt som används för att inkludera elever med autismspektrumtillståndet och vilka resurser som krävs. Genom kvalitativ metod har studien via semistrukturerade intervjuer undersökt hur lärare i fritidshemmet arbetar med inkludering av elever med autism. LÄS MER
30. En samtida diskurs om fenomenet särskilt begåvade elever : Kritisk analys av artiklar i lärarfackliga tidskrifter
Magister-uppsats,Sammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra den bild som lärarfackförbunden genom sina tidskrifter bidrar till att ge lärare om fenomenet särskilt begåvade elever och deras lärande. Jag avser även synliggöra hur lärares kompetens relativt fenomenet särskilt begåvade elever skrivs fram. LÄS MER