Sökning: "rylander"
Visar resultat 16 - 20 av 121 uppsatser innehållade ordet rylander.
16. Digitalization and Entrepreneurial Orientation : An exploratory study of digitalization in Swedish SMEs
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitalization has changed the business environment for all businesses, whether large or small. As the multitude of digital solutions for the business world continuously develop and evolve, investigating how companies can better take advantage of digitalization is crucial for gaining and retaining competitive advantage. LÄS MER
17. Användandet av vardagsanknytningar i kemiklassrum på gymnasiet : Vad lärare kan se för fördelar och nackdelar med vardagsanknytningar och hur det används
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för kemi - BMCSammanfattning : .... LÄS MER
18. Segregering i förskolan : En utopisk målbild om lika förskola för alla
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Abstract The purpose of this study is to investigate the work against segregation in preschool on a national and a local level. The method used is a content analysis of selected documents from the various discourses, at the national level letters from the Riksdag and the government which deal with segregation in society at large and in preschool. LÄS MER
19. Integration of geology with geophysics : Case studies from Svalbard
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : This is a study where new and old geophysical data together with information found in literature has been integrated to get a better understanding of the geological evolution of Svalbard. The purpose of the study is to acquire and integrate different geophysical data over the Central Spitsbergen Basin (CSB) and across the Billefjorden Fault Zone (BFZ). LÄS MER
20. Ögat eller örat? : En studie som undersöker hur elevers textförståelse och minne påverkas beroende på tillvägagångssätt – auditivt och visuellt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur textförståelsen och minnet hos elever i årskurs 3 påverkas beroende på tillvägagångssätt, auditivt och visuellt, om man utgår från en och samma text. Studiens ansats är kvantitativ då det genomfördes ett experiment som redovisades på ett kvantitativt sätt i form av tabeller och figurer. LÄS MER