Sökning: "samverkan employer branding"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden samverkan employer branding.

  1. 1. Återindustrialiseringen av Norrland : en kompetensförsörjningsfråga med samverkan i fokus

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Maja Nordmark; Nilla Jakobsson; [2022]
    Nyckelord :kompetensförsörjning; samverkan; samhällsutveckling; arbetsgivarvarumärke; platsutveckling.;

    Sammanfattning : As in many other western countries, urbanization and globalization has had an impact on the labor market in many rural areas in Sweden, which has led to lost job opportunities and decreased population. In recent years there has been a new wave of industrialisation establishments in the northern parts of Sweden which are now creating thousands of jobs. LÄS MER

  2. 2. Hur kan vi komplettera varandra? : HR-anställdas upplevelse av samverkan med kommunikationsavdelningen

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Lisa Hansen; [2020]
    Nyckelord :Samverkan; HR; kommunikation; tvärfunktionellt samarbete; internkommunikation; employer branding; HR-avdelning; kommunikationsavdelning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka HR-anställdas upplevelse av samverkan med kommunikations-/marknadsavdelningen. Studien syftar till att undersöka dels hur utbredd sådan samverkan är, dels hur den upplevs av de HR-anställda. För att undersöka detta har en enkätundersökning genomförts bland ett urval av HR-personer i Sverige. LÄS MER

  3. 3. Intern Employer Branding – strategier för att behålla kvalificerade medarbetare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Agnes Seglem Löfgren; Anna Thulin; [2018]
    Nyckelord :Intern employer branding; employee retention; organisationskultur; arbetsvillkor; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens kunskapsintensiva samhälle har humankapitalet blivit ett allt viktigare konkurrensmedel för organisationer. På en alltmer rörlig arbetsmarknad där det råder stor brist på ingenjörer har det som följd blivit allt högre konkurrens mellan arbetsgivare om denna yrkesgrupp. LÄS MER

  4. 4. EMPLOYER BRANDING PÅ ÅF : En fallstudie i hur ledning, HR-avdelning och marknadsavdelning samverkar inom employer branding på teknikkonsulten ÅF

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Augustsson; Nataly Brofeldt; Sofia von Celsing; [2010]
    Nyckelord :Employer brand; employer branding; senior management; HR department; marketing department; employer brand manager; ÅF AB; Arbetsgivarvarumärke; employer branding; ledning; HR-avdelning; marknadsavdelning; employer brand manager; ÅF AB;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att studera företaget ÅF:s employer branding-arbete, närmare bestämt samverkan mellan ledningen, HR-avdelningen och marknadsavdelningen. Uppsatsen är av kvalitativ fallstudiekaraktär ochämnar utveckla teori genom en kombination av en deduktiv och induktiv undersökningsansats. LÄS MER