Sökning: "sara borg"
Visar resultat 6 - 10 av 23 uppsatser innehållade orden sara borg.
6. Ni får göra vad ni vill så länge ni äter! : Ontoförhandlingar i den pedagogiska måltiden som nätverk
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur måltiden kan förstås genom posthumanistisk teoribildning. Denna studie är en kvalitativ etnografisk fältstudie där observationerna har utförts på en förskola i Stockholm med hjälp av en filmkamera. LÄS MER
7. Kroppen som verktyg, icke-verbal kommunikation bland de yngsta barnen i förskolan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning Det behövs större förståelse för vilka metoder de yngsta barnen i förskolan använder för attkommunicera utan ett verbalt språk. I vår studie har vi valt att fokusera på de yngsta barnen iförskolan, de barnen som ännu inte har erövrat ett verbalt språk och som kommunicerar medhjälp av andra metoder. LÄS MER
8. Distansmötesförsäljning i B2B-kontext - En studie av säljares val mellan distansmöten och fysiska möten
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Despite the many benefits of virtual and distance meetings, the adoption of technologies within this area is far from prevailed. Everyday businesses send employees in planes, trains and cars all across the world. LÄS MER
9. Ni får göra vad ni vill bara ni äter! : Ontoförhandlingar i den pedagogiska måltiden som nätverk
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur måltiden kan förstås genom posthumanistisk teoribildning. Denna studie är en kvalitativ etnografisk fältstudie där observationerna har utförts på en förskola i Stockholm med hjälp av en filmkamera. LÄS MER
10. Matstaden Helsingborg - En kvalitativ studie om intressentinvolvering i platsvarumärkesutveckling
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra till ny kunskap samt en djupare förståelse för intressentinvolvering i platsvarumärkesutvecklande och på vilket sätt detta kan vara värdeskapande för ett platsvarumärke som helhet. Detta genom att undersöka hur Helsingborgs stad arbetar med att involvera sina intressenter i sitt platsvaru-märkesarbete, genom projektet Sveriges matstad, och hur denna involvering upp-levs vara värdefull för staden samt dess intressenter. LÄS MER