Sökning: "sas marknadsföring"
Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden sas marknadsföring.
6. Försäljning av flygbiljetter över internet : En studie om hur Scandinavian Airlines skulle kunna öka försäljningen av flygbiljetter via internet
Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföringSammanfattning : Under de senare åren har försäljningen av flygbiljetter och hotell på internet ökat. Det har tillkommit många nya företag som etablerats som internetresebyråer. Företagen har tagit marknadsandelar från flygbolagens egna försäljningskanaler vilket har gjort att flygbolagen tappat kontakten med kunderna. LÄS MER
7. Precisionsmarknadsföring : Framtiden ger inte utrymme för gissningar
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Precisionsmarknadsföring - Framtiden ger inte utrymme för gissningar Författare: Karolina Arvidsson och Anna Palmér Handledare: Navid Ghannad Nivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring 15 Hp. VT 2011 Nyckelord: Precisionsmarknadsföring, beslutstöd, dataanalys Problemformulering: 1. LÄS MER
8. Contributions of Internal Branding Practices to Corporate Brand Success
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The purpose of this study is to investigate how internal branding practices can contribute to successful corporate brand building. The thesis is based on a case study of the successful Swedish brands Saab AB, SAS Sverige and Skanska. LÄS MER
9. Yes I Can!? En fallstudie om intern marknadsföring på Radisson SAS i Malmö.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I en konkurrensutsatt och ekonomiskt pressad bransch gäller det att ha ett starkt varumärke. I servicebranschen spelar den kundnära personalen en särskilt viktig roll för gästens upplevelse av företaget, och de flesta företag jobbar på något sätt med att försöka få personalen att ”leva varumärket”. LÄS MER
10. Alla minns en bra historia - En studie om användandet av corporate storytelling internt
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att med utgångspunkt i den teoretiska referensramen och en deskriptiv fallstudie av tre företag få ökad förståelse för hur kommunikations- och marknadsföringsverktyget storytelling används i svenska företag. Syftet är även att identifiera vilka effekter verktyget kan ge och studera hur storytelling kan påverka företagskulturen. LÄS MER