Sökning: "scientific curiosity"

Visar resultat 16 - 20 av 37 uppsatser innehållade orden scientific curiosity.

  1. 16. Harry Potter, en omoralisk och farlig bokserie? : En innehållsanalys om religiös riktad kritik och skapandet av moralpanik och folkdjävlar, utifrån författaren Richard Abanes

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Tina Sjöberg; [2019]
    Nyckelord :Harry Potter; ockultism; ockult; Richard Abanes; Innehållsanalys;

    Sammanfattning : Abstract The questions of this essay are: What is Richard Abanes’s criticism against occult elements in the Harry Potter books? How can Abanes’s – from a Christian point of view - religiously motivated criticism of the four first Harry Potter books be seen as an expression of moral panic and the construction of folk devils according to Cohen's scientific theory in popular culture? The questions are answered through a content analysis of Richard Abanes's book Harry Potter and the Bible: the menace behind the magick based on Stanley Cohen's theory of moral panic and folk devils. The aim is thus to develop a religious-scientific understanding of religiously motivated criticism of popular culture. LÄS MER

  2. 17. "Vad håller ni på med?! Sluta slåss!" : En vetenskaplig essä om barns fysiska lekar i förskolans fria lek

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Daniel Topolog; [2019]
    Nyckelord :Children’s Perspective; Fantasy Play; Freedom; Indoor Play; Learning; Peer Cultures; Physical Play; Play Fighting; Preschool; Pretend Play; Zone of Proximal Development; Barns Perspektiv; Bråklek; Fantasilek; Frihet; Fysisk Lek; Förskola; Inomhuslek; Kamratkulturer; Låtsaslek; Lärande; Proximala utvecklingszonen;

    Sammanfattning : Denna essä avser att uppnå en djupare förståelse om vad barns fria lek och fysiska lek innebär i förskolan och på vilket sätt fysisk lek bidrar till barns lärande och värdegrundsarbete, genom reflektioner med hjälp av mina erfarenheter och vetenskapliga teorier. Fokus riktas mot barnens inomhuslek. LÄS MER

  3. 18. Teachers’ Views on the Use of Digital Tools to Foster Students’ Curiosity in STEM Subjects

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Margarita Iashchina; [2018-10-26]
    Nyckelord :scientific curiosity; STEM; digital tools;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate teachers’ views on the use of digital tools to foster students’ curiosity in STEM subjects.... LÄS MER

  4. 19. PANNCENTRALEN : Form Follows Process & The Nature Of Order

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Max Fröderberg; [2018]
    Nyckelord :reuse; complexity; wholeness; Christopher Alexander; fifteen properties; Bagarmossen; metamodernism;

    Sammanfattning : It seems clear to me that humanity currently stands at a major crossroad where “the old truths have lost their validity and new ones are yet to emerge”, to quote late sociologist Zygmunt Bauman. It seems also clear that these “new truths” has to be formulated quickly if we do not want to end up on the wrong fork of the road... LÄS MER

  5. 20. Undersökande arbetssätt om aktuella frågor - en medicin som ger motiverade elever?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Andreas Kullgren; [2017]
    Nyckelord :naturvetenskap; kontext; motivation; naturvetenskapens karaktär; antibiotika; kemikalier; relevans;

    Sammanfattning : A problem which I have encountered is that many students are not interested or motivated by the school’s science. To stimulate motivation for science is one of my greatest challenges as a science teacher. The aim of this study was to investigate if inquiry- and context-based teaching can increase students’ motivation for science. LÄS MER