Sökning: "service koncept inom handel"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden service koncept inom handel.
1. Det Samtida Planeringsidealet 5-Minutersstaden : Applicerat Inom En Svensk Kommun
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Varje tidsepok har sina ideal för hur städerna ska se ut. I den tid som vi lever i så är fokus på hållbarhet och hur vi kan minska klimatpåverkan, men också livskvaliteten i städerna som har blivit allt mer aktuellt de senaste decennierna (Europeiska Unionen, 1999. 7). LÄS MER
2. E-handelns framtid i Sveriges glesbygder : En kvalitativ undersökning ur ett last mile perspekitv
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Europeiska unionens e-handelsrapport från 2019 beskriver en fortsatt ökning av e-handel, samt att en stor andel av den svenska befolkningen handlar via nätet. E-handel möjliggör gränslös handel mellan berörda verksamheter och konsumenter. LÄS MER
3. A Swedish Perspective on Aggregators and Local Flexibility Markets : Considerations and barriers for aggregators and SthlmFlex together with their potential to manage grid congestions in Stockholm
Master-uppsats, KTH/EnergiteknikSammanfattning : Aggregators targeting smaller customers, and their possibility to alleviate grid congestions through local flexibility markets, is a new concept in Sweden. The study’s purpose consisted of four main objectives. Investigate SthlmFlex and compare it to two other European flexibility markets. LÄS MER
4. En ny e-ra i bokbranschen? : En fallstudie av Akademibokhandeln & Adlibris
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Som huvudsyfte avser vi att undersöka vad som kännetecknar de synliga och osynliga kundfaktorerna i en traditionell butikskedja i jämförelse med en Internetaktör. Vi vill även få fram framgångsfaktorer för en traditionell butikskedja och en Internetaktör som ett delsyfte. LÄS MER
5. Thinking more like a client. : Designfaktorer som påverkar valet av tjänsteföretag.
L2-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Companies in the western world can no longer compete by using traditional means such as product and price since the commerce of services continually grows. To avoid similarity and increase competitive advantages modern companies have to be more specified. The competition between companies has increased and customers are harder to reach. LÄS MER