Sökning: "social integration into swedish society"

Visar resultat 1 - 5 av 147 uppsatser innehållade orden social integration into swedish society.

  1. 1. NEGOTIATING STUDENTS’ SOCIAL MEDIA AND PERSONAL DATA PRACTICES IN SCHOOL

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :I Wayan Heka Arcana Putra; [2023-07-05]
    Nyckelord :Social media practices; ; Personal data; ; School contexts; ; Negotiation; ; Human and non-human actors;

    Sammanfattning : Purpose: This study aims to contribute to the existing knowledge by focusing on the translation process. In this context, the translation process refers to the negotiation and integration of students' social media and personal data practices from problematization to mobilization into the school setting. LÄS MER

  2. 2. Samhällskunskapsämnet som integrationsverktyg En kvalitativ intervjustudie om utrikesföddas bild av samhällskunskapsämnets betydelse för integrationsprocessen

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Patrik Wenander; [2023-07-03]
    Nyckelord :Integration; Samhällskunskap; Sverigekursen; Utbildning;

    Sammanfattning : On the 19th of March 2023, the Swedish Minister of Integration put forth a proposal called "Sverigekursen". This proposal aims to address the challenges related to segregation and facilitate the integration of immigrants into Swedish society. "Sverigekursen" is a mandatory course in social science for individuals applying for a residence permit. LÄS MER

  3. 3. Språkutveckling och didaktik i modersmålsundervisningen : En undersökning av modersmålslärares syn på sin undervisning och sitt ämne

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Saad Salih Hamad; [2023]
    Nyckelord :teachers; mother tongue instruction; didactics; school subject; lärare; modersmålsundervisning; didaktik; skolämne;

    Sammanfattning : All multilingual primary and secondary school pupils have the right to mother tongue instruction as language is essential in developing our identity, expressing our thoughts and emotions, and showcasing our knowledge and skills. The purpose of this qualitative study is to investigate the methods employed by mother tongue teachers to enhance the language development among their pupils and how they perceive mother tongue instruction as a school subject in relation to other subjects. LÄS MER

  4. 4. Stödboende - Ny boendeform för ensamkommande ungdomar : En väg till integration?

    Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Marie-Louise Wilén; [2023]
    Nyckelord :Unaccompanied refugee children; Integration; Identity; Exile; Accommodation and socialization; Ensamkommande barn; Integration; Identitet; Exil; Boende och socialisering;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka och förstå de faktorer som kan har betydelse för hur ensamkommandeunga vuxna som bor på stödboende integreras in i det svenska samhället och i vilken utsträckning boendefor-men har relevans i den processen. Ensamkommande barn/ungdomar som jag i uppsatsen hädanefter förkortarEKB och EKU, vilket är en allmän vedertagen benämning inom socialtjänsten. LÄS MER

  5. 5. Broar och sociala band : En intervjustudie om språkcaféers roll i invandrares sociala integration  

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Jasmin Henschel; [2023]
    Nyckelord :Social integration; language café; immigrants; intercultural meetings; intercultural communication; core-domains of integration; social connections;

    Sammanfattning : This text sets out to shed light on certain aspects of immigrant integration in Sweden. Focus for this study was immigrants’ social integration, i.e., creating personal long-term connections with members of the host society. LÄS MER