Sökning: "social media rekrytering"
Visar resultat 16 - 20 av 50 uppsatser innehållade orden social media rekrytering.
16. "Det är klart att det säger mycket om personer, de sociala medierna." : En kvalitativ studie om sociala mediers inverkan i rekryteringsprocessen
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syftet med denna undersökning var att utforska på vilka sätt privata sociala medier kan inverka på arbetssökandes anställningsbarhet. Studien söker även kunskap kring dilemman som kan uppstå vid användning av sociala medier i rekryteringssammanhang. Syftet har konkretiserats till tre frågeställningar. LÄS MER
17. Jämställd rekrytering? : en jämförelse av hur män och kvinnor skildras i Försvarsmaktens rekryteringsmateria
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, FörsvarshögskolanSammanfattning : In recent times one of the focal points for the Swedish armed forces has been the equality of its workforce. There has for a long time existed an expressed desire both from political representatives and armed forces officials to recruit more women. LÄS MER
18. Employer branding för att attrahera och rekrytera talangfull personal : En studie om hur organisationer kan använda Employer branding för att attrahera och rekrytera talangfull personal
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Kamp om talanger är ett problem som kan finnas på en arbetsmarknad. Därför måste organisationer differentiera sig för att kunna tävla om talanger. Att kunna attrahera och rekrytera har blivit allt mer viktigt för organisationer. LÄS MER
19. Rekrytering och sociala medier : Det sociala ansvaret
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Utbredningen av sociala medier är markant och endast en minoritet av befolkningen finns inte med på sociala medier i någon form. Detta skapar värdefull information som bland annat används av organisationer och rekryterare för att skapa sig en bild om och riskminimera nästa rekrytering. LÄS MER
20. Användandet av sociala medier vid rekrytering i mediebranschen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Denna studie behandlar reklambyråers användning av sociala medier i rekryteringsprocessen av tillsvidareanställda respektive frilansare. Syftet är att förstå hur sociala medier används förrekrytering och hur arbetsgivare inom mediebranschen resonerar kring detta. LÄS MER