Sökning: "social media rekrytering"

Visar resultat 16 - 20 av 50 uppsatser innehållade orden social media rekrytering.

  1. 16. "Det är klart att det säger mycket om personer, de sociala medierna." : En kvalitativ studie om sociala mediers inverkan i rekryteringsprocessen

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Vendela Eriksson; Mikaela Lindberg; [2020]
    Nyckelord :Anställningsbarhet; sociala medier; rekrytering; bias;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning var att utforska på vilka sätt privata sociala medier kan inverka på arbetssökandes anställningsbarhet. Studien söker även kunskap kring dilemman som kan uppstå vid användning av sociala medier i rekryteringssammanhang. Syftet har konkretiserats till tre frågeställningar. LÄS MER

  2. 17. Jämställd rekrytering? : en jämförelse av hur män och kvinnor skildras i Försvarsmaktens rekryteringsmateria

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Försvarshögskolan

    Författare :Daniel Malmsten Gren; [2020]
    Nyckelord :rekryteringsmaterial; genus; Instagram; jämställdhet;

    Sammanfattning : In recent times one of the focal points for the Swedish armed forces has been the equality of its workforce. There has for a long time existed an expressed desire both from political representatives and armed forces officials to recruit more women. LÄS MER

  3. 18. Employer branding för att attrahera och rekrytera talangfull personal : En studie om hur organisationer kan använda Employer branding för att attrahera och rekrytera talangfull personal

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Senad Arslanovic; Christoffer Kämpe Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Employer branding; attract; recruit; talent; Employer branding; attrahera; rekrytera; talang;

    Sammanfattning : Bakgrund: Kamp om talanger är ett problem som kan finnas på en arbetsmarknad. Därför måste organisationer differentiera sig för att kunna tävla om talanger. Att kunna attrahera och rekrytera har blivit allt mer viktigt för organisationer. LÄS MER

  4. 19. Rekrytering och sociala medier : Det sociala ansvaret

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Robin Pettersson; Philip Nothall; [2019]
    Nyckelord :Social media; recruitment; responsibility; valued information; Sociala medier; rekrytering; ansvarstagande; värdera information;

    Sammanfattning : Utbredningen av sociala medier är markant och endast en minoritet av befolkningen finns inte med på sociala medier i någon form. Detta skapar värdefull information som bland annat används av organisationer och rekryterare för att skapa sig en bild om och riskminimera nästa rekrytering. LÄS MER

  5. 20. Användandet av sociala medier vid rekrytering i mediebranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Julia Diogo; [2019]
    Nyckelord :Recruitment; Recruitment process; Social media; Personality; Freelancers; The media industry;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar reklambyråers användning av sociala medier i rekryteringsprocessen av tillsvidareanställda respektive frilansare. Syftet är att förstå hur sociala medier används förrekrytering och hur arbetsgivare inom mediebranschen resonerar kring detta. LÄS MER