Sökning: "social media rekrytering"

Visar resultat 21 - 25 av 50 uppsatser innehållade orden social media rekrytering.

  1. 21. Strategier vid rekrytering av nyckelroller inom små- och medelstora företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Mikael Gustavsson; Oscar Lundström; [2019]
    Nyckelord :Human Resource; SME; Outsourcing; Marketing mix; Employer Branding; Human Resource; SME; Outsourcing; Marknadsmix; Employer Branding;

    Sammanfattning : Bakgrund: Små- och medelstora företag (SME) är motorn inom den europeiska ekonomin och står idag för 9 av 10 företag. SME är beroende av att deras nyckelroller innehavs av kompetent personal så att företaget kan fortsätta att utvecklas. LÄS MER

  2. 22. Det sitter i väggarna : Vad styr vid rekrytering av ställföreträdare på överförmyndarverksamheter?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Anna Blad; Karlsson Palmgren Pernilla; [2019]
    Nyckelord :guardianship; chief guardian; limited guardianship; tacit knowledge; profession; Förvaltare; God man; Överförmyndare; tyst kunskap; profession;

    Sammanfattning : The aim of this study was to investigate how social workers on a Chief Guardian unit work from their conditions when recruiting guardians. More specifically, we wanted to see how the law, the practise and the professionals’ tacit knowledge affect their judgement of guardians and how the organisation and the government of the Chief Guardian unit affect their work. LÄS MER

  3. 23. Attraktionen hos rekrytering- och bemannningsföretag : "Människor väljer sina varumärken på samma sätt som de väljer sina vänner"

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Emma Sjölund; Elina Landqvist; Gabriella Lodin; [2018]
    Nyckelord :Human resource management; rekrytering; rekryteringsprocess; rekryteringskanaler; employer branding; employer attractiveness; employer image; rekrytering- och bemanningsföretag.;

    Sammanfattning : Background: Hiring the right people requires a well-executed recruitment process. How candidates choose a company is determined mainly by the company's reputation. To attract the best candidates, companies must work long-term with employer branding as well as to be aware of what attracts the prominent generation. LÄS MER

  4. 24. Rekrytering av generation Y på Facebook : En kvalitativ studie av Svenska byggföretags Facebookflöden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Hanna Kaponen; [2018]
    Nyckelord :Generation Y; rekrytering; attrahera; sociala medier; Facebook; ingenjörer; byggföretag;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att bidra med kunskap om hur företag presenterar sig på sociala medier och vilka attribut de förmedlar för att attrahera generation Y. Utgångspunkt tas i modellen ”Ett attraktivt arbete” skapad av Åteg, Hedlund och Pontén(2004) där ett attraktivt arbete framställs med ett flertal dimensioner och kvalitéer. LÄS MER

  5. 25. ”Jag vill känna att jag gör skillnad…” : En kvalitativ studie om socionomstudenters uppfattningar om socialsekreteraryrket

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Amanda Careborg; [2017]
    Nyckelord :socialsekreterare; socionomstudenter; rekrytering; profession; arbetsliv;

    Sammanfattning : During recent years, Swedish municipalities have had major recruitment problems regarding social workers, especially in child welfare and maintenance support. Previous research shows that high workload and inadequate resources are the main reasons why the social workers leave their jobs as an effect of New Public Management, which has characterized the public sector over the past three decades. LÄS MER