Sökning: "social presence theory"
Visar resultat 6 - 10 av 331 uppsatser innehållade orden social presence theory.
6. Traces of Iron Age activities at Kullen - A New Synthesis
Master-uppsats, Lunds universitet/ArkeologiSammanfattning : Kullen has had a huge gap in knowledge about the Iron Age period. This thesis offers a new synthesis to close this gap in knowledge of the Iron Age period in the region. The aim of this study was to gain more knowledge about the Iron Age and the activities during this period in the areas. LÄS MER
7. Ny på distans : Kontorsarbetares upplevelser av den digitala kommunikationens betydelse under organisationsinträdet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Denna studie syftar till att studera socialiseringsprocessens andra fas, organisationsinträdet, inom offentliga organisationer under Covid-19 pandemins tid av rekommenderat distansarbete. Detta görs med ett kommunikativt, digitalt perspektiv. LÄS MER
8. Att känna konsten : Att tänka genom kroppen
Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : This study examines whether and how art, through its capacity for transformation, can promote empathy, provide insight into built-in prejudices and open up for new perspectives. The thesis analyzes three works of art: the film Love is the Message, the Message is Death, by Arthur Jafa, Go Gone, a textile sculpture group by Moa Israelsson and Modern sovande, a painting by Åke Göransson. LÄS MER
9. "Taking by Giving" - The Contradiction of Volunteer Tourism: A critical analysis of the possible impacts of volunteer tourism in the Global South
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : During recent decades there has been a rapid growth of volunteer tourism whose nature and impact are increasingly questioned in both literature and media. This study aims to critically compare the intended positive impacts with the potential negative consequences of volunteer tourism. LÄS MER
10. Färgval och egagerande produktinlägg på sociala kanaler. : En kvalitativ studie om hur färgval i produktpaketering hos lyxvarumärken kan förändra konsumenters engagemang på sociala kanaler
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitaliseringen har gjort att sociala kanaler blivit en mötesplats mellan konsumenter och varumärken. Konsumenter både interagerar och konsumerar på dessa kanaler idag vilket har gjort att många varumärken har handelsplatser kopplade till sociala kanaler. LÄS MER