Sökning: "sociala nätverk online"

Visar resultat 16 - 20 av 94 uppsatser innehållade orden sociala nätverk online.

  1. 16. Brand Feedback and eWOM Sentiment on Twitter : Evaluating the effect of company response strategies in online public conversations

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Linnea Rudenius; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this study is to investigate how brand feedback response strategies impact eWOM sentiment in public conversations between consumers and businesses. Method: The study has been conducted by collecting over one million tweets from Twitter and performing automated sentiment analysis of these tweets. LÄS MER

  2. 17. NÖJESLÄSNING HOS TALBOKSANVÄNDARE : En kvalitativ intervjustudie

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Frida Jönsson; [2020]
    Nyckelord :talböcker; nöjesläsning; talboksanvändare; Legimus; användvärdhet;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka och analysera nöjesläsning hos vuxna talboksanvändare. Genom semistrukturerade intervjuer har empiri kring sökstrategier vid litteraturval för nöjesläsning, medieplattformar och övrig teknik som används iläsningen, samt beskrivningar av läsupplevelser samlats in och analyserats. LÄS MER

  3. 18. Towards Dialogue Models for Online Grooming Detection

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Tobiaz Paulsson; [2020]
    Nyckelord :Online child sexual abuse; grounded theory; dialogue theory; knowledge elicitation; Sexuella övergrepp mot barn på internet; dialogteori; grundad teori; kunskapselicitering;

    Sammanfattning : Social networks are a popular way for people to engage in activities and find new friends over the Internet. One central feature that these services share is the possibility for users to interact and share personal information. LÄS MER

  4. 19. Unga konsumenters attityder till marknadsföring genom TikTok : En kvantitativ studie kring attityder till marknadsföring genom TikTok

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ossian Hempel; Anton Johnsson; Dante Nordling; [2020]
    Nyckelord :TikTok; attitude; cognitive; affective; behavioral; awareness; knowledge; liking; preference; purchase intention; Generation Z; word-of-mouth; content marketing; TikTok; attityd; kognitiv; affektiv; beteende; medvetenhet; kännedom; omtyckthet; preferens; köpavsikt; Generation Z; word-of-mouth; content marketing;

    Sammanfattning : Inledning: I inledningen redogörs för hur digitala sociala nätverk har växt fram och tagit en allt större plats i konsumenters vardag vilket har gjort dem till utmärkta marknadsföringskanaler. Därefter förklaras det nyaste stjärnskottet bland sociala medier, TikTok, och dess potentiella roll inom marknadsföring. LÄS MER

  5. 20. Twitter as the digital amphitheather : An analysis on Swedish Twitter users in #Migpol during the day before the Swedish election 2018

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sebastian Tomasson; Adam Ellertam; [2019]
    Nyckelord :Migration politics; Network analysis; Online discourse; Political participation.; Migrationspolitik; Nätverksanalys; Online diskurs; Politiskt deltagande.;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to analyze Swedish Twitter users participation in Swedish migration politics in an online setting by examining the interactions and discussions between users on the platform the day before the Swedish election of 2018. The potential insight into political views that social media presents gave us an opportunity to explore how Swedish citizens, politicians, or members of other social and professional roles involved themselves politically and how they interacted with others on Twitter. LÄS MER