Sökning: "Dante Nordling"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Dante Nordling.

  1. 1. Love at first search :   a qualitative study exploring generated attitudes towards listings in SERPs  

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Linnéa Nilsson; Dante Nordling; [2022]
    Nyckelord :Search Engine Results Page; SERPs; Search Engine Interface; Ranking; SEM; SEO; Paid Search; Attitudes; Affect; Behavior; Cognitive;

    Sammanfattning : Background: Search engine result pages (SERPs) act as an information channel between businesses and consumers. There is no way of denying search engines massive success in marketing for companies. SERP allows companies to be seen, communicate, and promote their products and services in an environment sorted by relevance for the consumer. LÄS MER

  2. 2. Unga konsumenters attityder till marknadsföring genom TikTok : En kvantitativ studie kring attityder till marknadsföring genom TikTok

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ossian Hempel; Anton Johnsson; Dante Nordling; [2020]
    Nyckelord :TikTok; attitude; cognitive; affective; behavioral; awareness; knowledge; liking; preference; purchase intention; Generation Z; word-of-mouth; content marketing; TikTok; attityd; kognitiv; affektiv; beteende; medvetenhet; kännedom; omtyckthet; preferens; köpavsikt; Generation Z; word-of-mouth; content marketing;

    Sammanfattning : Inledning: I inledningen redogörs för hur digitala sociala nätverk har växt fram och tagit en allt större plats i konsumenters vardag vilket har gjort dem till utmärkta marknadsföringskanaler. Därefter förklaras det nyaste stjärnskottet bland sociala medier, TikTok, och dess potentiella roll inom marknadsföring. LÄS MER