Sökning: "special teacher in mathematics development"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden special teacher in mathematics development.

  1. 1. Matematikängslan : En studie om främjande undervisning för elever i matematikängslan

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Malin Ekelöf; Boguslawa Filipiak; [2022]
    Nyckelord :math anxiety; sociocultural theory; relational perspective; teaching; special teacher in mathematics development;

    Sammanfattning : During our studies to becom special teachers in mathematics development, we have developed an interest in students who show resistance to the subject of matehmatics or mathematics teaching. The purpose of the study is to investigate teaching that promotes learning for pupils in mathematics anxiety, to distinguish any challenges that the teachers might encounter in teaching and to make visible future collaboration between the teachers and the special education teachers to support learning for pupils with mathematics anxiety. LÄS MER

  2. 2. Speciallärares och lärares perspektiv på nyanlända elevers lärande i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Avin Midhat; [2022]
    Nyckelord :Genre pedagogy; inclusion; newly arrived students; special teachers; transilingual approaches; Genrepedagogik; inkludering; nyanlända elever; speciallärare; transspråkande arbetssätt.;

    Sammanfattning : Midhat, Avin (2022). Speciallärares och lärares perspektivet på nyanlända elevers lärande i matematik. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmöuniversitet, 90 hp. LÄS MER

  3. 3. Grundläggande taluppfattning hos elever i särskilda utbildningsbehov i matematik (SUM) : En studie av vilken påverkan en intervention med Vektor kan ha på SUM-elevers grundläggande taluppfattning

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Wintenby Malin; Alfheim Therese; [2021]
    Nyckelord :Särskilda utbildningsbehov i matematik; SUM; digitalisering; lärresurs; tidig taluppfattning;

    Sammanfattning : Early efforts in order to be able to detect and remedy mathematical difficulties are of great importance for students mathematical knowledge development. Students in need of special education in mathematics (SEM) all have the same right to, based on their ability, receive the right guidance and stimulus for optimal development. LÄS MER

  4. 4. Specialpedagogisk professionsutveckling på en alternativ undervisningsarena : En longitudinell och autoetnografisk studie av konstruktionen av uppdraget som specialpedagog och matematikdidaktiker

    Master-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Åsa Perbjörs; [2021]
    Nyckelord :Professional development; mathematic didactics; SENCO teacher; autoethnography; alternative educational arena.; Professionsutveckling; matematikdidaktik; specialpedagog lärare; autoetnografi; alternativ opplæringsarena undervisningsarena.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka professionsutveckling hos en specialpedagog med fördjupning inom matematik. Det övergripande syftet är att bidra med kunskap om specialpedagogiska professioner. LÄS MER

  5. 5. Varierade examinationsformer i gymnasiematematiken

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Moa Kockum; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The Swedish upper secondary school curriculum emphasizes on the individual learner’s development. In order to meet the needs of the pupils the teachers must vary their teaching methods and also the forms of assessment. This study focuses on teachers’ views and thoughts on varied forms of examinations and assessment in mathematics. LÄS MER