Sökning: "sponsorship transparency"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden sponsorship transparency.

  1. 1. Influencer Whitelisting & Dark Posts : A Cross-generational Study on Consumers’ Perception and Trust in Social Media Advertisement

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sofia Zangrande; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencer whitelisting; dark posts; social media marketing; influencers; consumer perception; message trustworthiness; millennials; gen-z; gen-x; influencer; marknadsföring; sociala medier; konsumenternas uppfattning; meddelandets trovärdighet;

    Sammanfattning : This paper investigates the perception of dark posts in influencer whitelisting (IWL) and their impact on consumers’ trust compared to other forms of sponsored content on social media. The study employed a mixed-methods approach involving a survey with open-ended questions to gather data from participants across different generational cohorts - GenZ, Millennials and Gen-X. LÄS MER

  2. 2. Analytics adoption in manufacturing – benefits, challenges and enablers

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Innovation och produktrealisering

    Författare :Junia Cupertino Ribeiro; [2022]
    Nyckelord :Analytics; Production; Performance monitoring; Industry 4.0;

    Sammanfattning : Digitalisation is changing the manufacturing landscape with promises to enhance industrial competitiveness with new technologies and business approaches. Various data-driven applications, enabled by digital technologies, can support process monitoring, production quality control, smart planning, and optimisation by making relevant data available and accessible to different roles in production. LÄS MER

  3. 3. "Det var inte tydligt att det var ett samarbete." : En kvalitativ studie om konsumentens upplevelse av annonsmärkning på Youtube

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Marcus Paulsson; Zakarias Dami Mortensen; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; native advertising; declaration; sponsorship transparency; persuasion knowledge; youtube; Influencer marketing; native advertising; deklaration; sponsorship transparency; persuasion knowledge; youtube;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med ökad kunskap om konsumenters uppfattning av märkta samarbeten. En kvalitativ forskningsmetod genomförs där respondenterna får ta del av tre exempelvideor med en fiktiv influencer som praktiserar olika former av deklarationer. LÄS MER

  4. 4. Sponsorship transparency on purchase intention

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Huria Abdulkadir Ali; Maditlhare Lebohang Elsy Kalane; [2020]
    Nyckelord :Purchase intention; sponsorship transparency; influencers; source credibility; disclosure;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to examine how consumers’ online purchase intention is impacted by sponsorship transparency and the use of disclosure. An online survey was collected from 135 people from 41 different countries around the world. LÄS MER