Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Syns man inte på nätet, då finns man inte!

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Natalia Moraru; Anna Pavlenko; [2014]
    Nyckelord :Social Media; Hotel; Facebook; Instagram; Trip Advisor; Word of Mouth; Sociala medier; Hotellkedja; Facebook; Instagram; TripAdvisor; Word of Mouth;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att ta reda på likheter och skillnader mellan stora och små hotellkedjor i sättet hur dessa marknadsför sig via sociala medier. Till detta syfte har vi arbetat mot tre frågor: Hur använder sig hotellkedjor av sociala medier i sin marknadsföring? Hur ser interaktionerna ut mellan hotell och deras följare via sociala medier? Har storleken på hotellkedjor någon betydelse i sin marknadsföring via sociala medier? Metod: För att komma mer på djupet inom ämnet har vi valt att använda en kvalitativ forskningsmetod samt en observation. LÄS MER

  2. 2. Hotellföretags CSR-kommunikation till företagskunder : En kvantitativ studie om CSR-kommunikationsinnehåll

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Mattias Bergsvik; Oskar Riby; [2013]
    Nyckelord :CSR; kommunikation; hotell; ansvarstagande;

    Sammanfattning : Den svenska hotellbranschen går mot en utveckling av allt fler och större hotellkedjor. Genom sina stordriftsfördelar pressar hotellkedjorna ner priserna och standardiserar erbjudande vilket lett till att konkurrensmedlen har blivit färre. För att tilltala de viktiga företagskunderna är därför behovet stor av nya konkurrensmedel. LÄS MER

  3. 3. Prissättning på hotellrum i Stockholm då konkurrensen ökar: Kommer ett priskrig uppstå

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan - Grythytte akademi

    Författare :Carl Holm; Pipatanangura Sivapol; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inledning: Stockholm står idag inför en breddning av hotellutbudet, hur förhåller sig hotellen till den ökande konkurrensen? Kommer hotellen att förändra prisstrategierna och kan eventuella prisförändringar leda till ett priskrig?Syfte: Syftet med studien var att titta på hur olika hotell skiljer sig i prissättning och få insikt kring priskrig och om det kommer uppstå då konkurrensen ökar.Metod: Enkätstudie med viss kvalitativ metodundersökning har använts, på grund av flexibel och hanterbar data som svarar på syfte och frågeställning. LÄS MER

  4. 4. Hur bör hotellverksamheter styras? - En studie av styrningsverktygen standardisering och kundanpassning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Pontus Esbo; Rebecka Af Petersens; Catharina Dahl; [2010]
    Nyckelord :standardisering; kundanpassning; konkurrensfördelar och styrsätt; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Dagens globaliserade värld, med upplevda kortare fysiska avstånd och en internationell snabbt föränderlig scen har lett till att andelen stora hotellkedjor med verksamheter på flera kontinenter och platser tagit form. Standardiseringen har växt fram som ett kontrollverktyg vilken främjar riskminimering och förutsägbarhet. LÄS MER

  5. 5. Human resource managment på den svenska hotellmarknaden : Vilka stategier används av aktörerna på den svenska hotellmarknaden

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Nima Saeedi; Johan Wikström; [2007]
    Nyckelord :Human resource Managment;

    Sammanfattning : Sammanfattning Den svenska hotellmarknaden domineras till stor del av utländska aktörer. Stora hotellkedjor som Hilton, som representerar Storbritannien, Accor, som representerar Frankrike är bland de dominerande aktörerna. Bland de nordiska representanterna så är First/Tribe Hotels en organisation som ”sticker ut”. LÄS MER