Sökning: "strategisk varumärkesplattform"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden strategisk varumärkesplattform.

  1. 1. Hur den strategiska varumärkesplattformen används för att skapa ett starkt varumärke på den internationella marknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Frida Störholt; Lisa Andersson; [2021]
    Nyckelord :marknadsföring varumärke internationell varumärkesplattform strategisk;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Varumärkets effekter på säsongsbaserade företag : En fallstudie på Glassmagasinet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Simon Goréus; Sara Heibö Sundstedt; [2019]
    Nyckelord :Brand equity; brand awareness; brands; barriers; seasonal companies; Barriärer; säsongsbaserade företag; varumärken; varumärkets effekter; marknadsmix; varumärkespyramid; strategisk varumärkesplattform;

    Sammanfattning : In today's competitive markets, a company’s competitive tools have gained greater importance. A company's brand has moved from being part of the company's marketing strategy, to a competitive tool that can be used to create and pass existing barriers. LÄS MER

  3. 3. Varumärket Sverige - En fallstudie av de interna kommunikationsprocesserna kring Svenska institutets varumärkesplattform

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Emmy Petersson; Sanna Gustafsson; [2011]
    Nyckelord :nation branding; internal branding; organizational communication; sense making; dialogue; communicative leadership; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem: Branding has developed from focusing on particular products, or organizations, to now currently on how to brand countries. When the brand is to represent a whole country, the organization needs to create conditions for employees to be able to “live the brand”. LÄS MER