Sökning: "sustainability control"

Visar resultat 11 - 15 av 638 uppsatser innehållade orden sustainability control.

  1. 11. Dragkampen mellan hållbarhet och kortsiktig lönsamhet : En studie om hur börsnoterade industriföretag ställer om mot en cirkulär affärsmodell utifrån ett styrningsperspektiv

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Matilda Johansson; Agnes Lundvall; [2023]
    Nyckelord :sustainable development; circular economy; circular business models; circular activities; sustainability management control; management control; 3R-framework; MCS as a package; hållbar utveckling; cirkulär ekonomi; cirkulära affärsmodeller; cirkulära aktiviteter; hållbarhetsstyrning; traditionell styrning; 3R-ramverket; paket av styrsystem;

    Sammanfattning : Bakgrund: I takt med rådande klimatförändringar förväntas företag ta större ansvar för att uppnå FN:s globala hållbarhetsmål. I linje med detta har EU utvecklat en handlingsplan för omställningen till en cirkulär ekonomi för att bidra till hållbar utveckling. Detta kräver att företag ställer om mot cirkulära affärsmodeller. LÄS MER

  2. 12. (Em)powering community energy on Gotland : An exploration of energy justice through a case study of "an island in an island"

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Frida Malin Møberg Mundbjerg; Marie Bredkjær Thomsen; [2023]
    Nyckelord :community energy; energy justice; island identity; local empowerment; energy transition; Gotland; sustainability science; Social Sciences;

    Sammanfattning : The energy transition raises concerns about local communities' marginalisation in decision-making and ownership models, leading to justice debates. Community energy (CE) gains attention as a pathway towards energy justice (EJ). Drawing on qualitative data collected on Gotland, we examine how the Austerland CE project delivers EJ. LÄS MER

  3. 13. A case study on Trucks’Crossmembers at Volvo Group

    Master-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Aman Sultania; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis aims at investigating the crossmember business within the context of Volvo Trucks, with a focus on identifying standardization opportunities and optimizing the supply chain for improved efficiency and cost savings. The objectives of this study include mapping commonalities in design, raw material grade, surface finish, and thickness across different trucks and brands. LÄS MER

  4. 14. At the Sustainable Finance Frontier - Sustainability-Linked Bonds: Targets, Sustainability Profiles and Yield Spreads

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikko Ala-Porkkunen; Rasmus Roth; [2023]
    Nyckelord :Sustainability-Linked Bonds; Yield Spreads; Sustainability Performance Target; Corporate Social Responsibility; Efficient Market Hypothesis; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: To investigate whether the ambitiousness of sustainability performance target and/or issuer sustainability profile have an influence on Sustainability-Linked Bond (SLB) yield spreads. Methodology: The utilized econometric approach is OLS regressions on a cross-sectional data. LÄS MER

  5. 15. The role of customer-based brand equity in the direct-to-consumer business model

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lara Stahl; Elsa Dardeau; Paul Joubert; [2023]
    Nyckelord :D2C; direct-to-consumer business model; customer-based brand equity; perceived brand quality; brand awareness; brand image; brand uniqueness; Business and Economics;

    Sammanfattning : This paper aims to explore and analyze the intricate relationship between the direct-to-consumer (D2C) business model and customer-based brand equity. This study utilizes a qualitative approach to gather primary data, aiming to gain profound insights into customer perspectives regarding the impact of the D2C business model on trust, loyalty, and value perception. LÄS MER