Sökning: "synchronous online learning"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden synchronous online learning.

  1. 1. Distanserad användning av Onlinebaserad skolmiljö i skolan : En kvantitativ fallstudie om elevers upplevelse av Synkrona kommunikationsverktyg & Lärplattformar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Albin Löfving; Anton Klasson; [2022]
    Nyckelord :Lärplattform; Onlinebaserad skolmiljö; Skola; Synkron kommunikationsverktyg;

    Sammanfattning : En Nationell digitaliseringsstrategi släpptes av svenska myndigheter året 2017. Syftet med strategin om att digitalisera skolverksamheten har till syftet att öka effektivitet och stimulering i samband med skolverksamhet och elev. Baserat på omständigheter har skolan behövt digitalisera sin verksamhet i gymnasiet i full utsträckning. LÄS MER

  2. 2. Creating a sense of normality : A quantitative study examining how a digital collaborative tool impacts students’ experiences in online synchronous group discussions

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Agnes Johansson; Aleksandra Voronenko; [2021]
    Nyckelord :digital collaborative tools; online learning; group discussions; synchronous e-learning; Community of Inquiry; CoI survey; COVID-19 pandemic; quantitative research; experimental study;

    Sammanfattning : Purpose – The unexpected yet drastic influence of the COVID-19 pandemic resulted in a rapid transition of education to be conducted in digital environments. Replacing face-to-face classrooms with synchronous online learning requires a number of appropriate adjustments which were heavily restricted by the urgency of this global change taking place. LÄS MER

  3. 3. How does the UX Design of video conferencing software affect student engagement in online education?

    Master-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Jing Zhang; Vlad Vamoș; [2021]
    Nyckelord :User Experience UX design; User Interface; Online student engagement; User Engagement Scale; Video Conference VC System; Synchronous Online Learning; Asynchronous Online Learning;

    Sammanfattning : Even before the spread of COVID-19 video conferencing software has seen a steady rise in use. Due to their convenient way of offering a way of seeing the other participants live while talking to them, it is quite easy to see why this kind of software became more and more used throughout the years. LÄS MER

  4. 4. Sfi-lärares erfarenheter av distansundervisning våren 2020

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Svetlana Söderlund; Margareta Öllsjö; [2021]
    Nyckelord :spring 2020; sfi; sfi-teachers; pandemic; distance education; experiences; strategies; synchronous and asynchronous communication; digital tools; digital resources; digital technology; pedagogical challenges; teaching challenges; våren 2020; sfi; sfi-lärare; pandemi; distansundervisning; erfarenheter; strategier; synkron och asynkron kommunikation; digitala verktyg; digitala resurser; digital teknologi; pedagogiska utmaningar; undervisningsutmaningar; lärandeutmaningar;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka sfi-lärares erfarenheter av distansundervisning under våren 2020. Studiens fokus ligger på att undersöka hur digitala verktyg anpassades till elevernas olikheter, hur kommunikationen med eleverna etablerades och vilka arbetssätt och metoder som kännetecknade sfi-lärares distansundervisning. LÄS MER

  5. 5. Synchronous video conferences as a connectivism approach to learning : State of the art in Rwandan higher education

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Kabera Lemy; [2020]
    Nyckelord :Video conference; Learning Management Systems; Higher Education; Social-Technical System; Live Interaction; Webinars; Teaching and Learning;

    Sammanfattning : The advance of the internet and Web 2.0 technologies continue to drive a dramatic change in the way people access and share information through various channels of communication. In the education sector, several learning management systems have been integrated into teaching and learning activities. LÄS MER