Sökning: "synchronous online learning"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden synchronous online learning.
1. Distanserad användning av Onlinebaserad skolmiljö i skolan : En kvantitativ fallstudie om elevers upplevelse av Synkrona kommunikationsverktyg & Lärplattformar
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : En Nationell digitaliseringsstrategi släpptes av svenska myndigheter året 2017. Syftet med strategin om att digitalisera skolverksamheten har till syftet att öka effektivitet och stimulering i samband med skolverksamhet och elev. Baserat på omständigheter har skolan behövt digitalisera sin verksamhet i gymnasiet i full utsträckning. LÄS MER
2. Creating a sense of normality : A quantitative study examining how a digital collaborative tool impacts students’ experiences in online synchronous group discussions
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska HögskolanSammanfattning : Purpose – The unexpected yet drastic influence of the COVID-19 pandemic resulted in a rapid transition of education to be conducted in digital environments. Replacing face-to-face classrooms with synchronous online learning requires a number of appropriate adjustments which were heavily restricted by the urgency of this global change taking place. LÄS MER
3. How does the UX Design of video conferencing software affect student engagement in online education?
Master-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : Even before the spread of COVID-19 video conferencing software has seen a steady rise in use. Due to their convenient way of offering a way of seeing the other participants live while talking to them, it is quite easy to see why this kind of software became more and more used throughout the years. LÄS MER
4. Sfi-lärares erfarenheter av distansundervisning våren 2020
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka sfi-lärares erfarenheter av distansundervisning under våren 2020. Studiens fokus ligger på att undersöka hur digitala verktyg anpassades till elevernas olikheter, hur kommunikationen med eleverna etablerades och vilka arbetssätt och metoder som kännetecknade sfi-lärares distansundervisning. LÄS MER
5. Synchronous video conferences as a connectivism approach to learning : State of the art in Rwandan higher education
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : The advance of the internet and Web 2.0 technologies continue to drive a dramatic change in the way people access and share information through various channels of communication. In the education sector, several learning management systems have been integrated into teaching and learning activities. LÄS MER