Sökning: "syns du inte så finns du inte"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden syns du inte så finns du inte.

  1. 1. Syns man så finns man : En studie om reklamfilmens påverkan på artistens personliga varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alexander Palmér Guiance; [2022]
    Nyckelord :sell out; image; reklamfilm; reklammusik; personligt varumärke; artist;

    Sammanfattning : Denna studie belyser effekterna på musikartisters personliga varumärken i samband med att artisternas musik finns med i reklamfilm. Detta görs genom semistrukturerade intervjuer med ett antal musikartister med olika erfarenhet och framgång som upplåtit sina verk till reklamfilm. LÄS MER

  2. 2. Kvinnligt entreprenörskap : En kvalitativ studie om bemötande, egenskaper och roller

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Mette Bäckström; Emma Hinttu; [2016]
    Nyckelord :Kvinnligt entreprenörskap;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie ämnar undersöka hur kvinnliga entreprenörer upplever sig bemötta och om deras personliga egenskaper påverkar hur de ser på sin roll som kvinnliga entreprenörer och ledare. För tillfället existerar det en stadig tillväxt av entreprenörer i Sverige, där det tydligt syns en tydlig klyfta mellan antalet män som väljer att bli entreprenörer samt antalet kvinnor som väljer att bli entreprenörer. LÄS MER

  3. 3. Kvinnor i ledande positioner; en marginaliserad grupp : En studie om vägen till ett jämställt arbetsliv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Johanna Ewertzh; Ana Lagerstedt Karlsson; [2016]
    Nyckelord :Jämställdhet; ledarskap; socialisering; stereotyper; könsstrukturering; karriär;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar kvinnor i ledande positioner där de är en marginaliserad grupp. Studien omfattar organisationer inom idrott, bygg, skogsindustrin och IT. Syftet är att undersöka om det ges olika förutsättningar för kvinnor i ledande positioner i organisationer inom näringslivet och idrotten där kvinnor är en marginaliserad grupp. LÄS MER

  4. 4. "Syns du inte så finns du inte" : Platsmarknadsföring inom fysisk planering - en fallstudie i Västervik

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Fanny Hansson; Malin Palmgren; [2016]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; fysisk planering; platsskapande; identitetsskapande; konkurrens; tillväxt; globalisering;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar platsmarknadsföring inom fysisk planering där en fallstudie görs i Västerviks kommun. Syftet med uppsatsen är att med fokus på den mindre stadens förutsättningar i en konkurrensinriktad och marknadsorienterad samtid, undersöka förhållandet mellan fysisk planering och platsmarknadsföring samt problematisera platsmarknadsföringens betydelse för kommunens utvecklingsarbete och kommunala planeringspraktik. LÄS MER

  5. 5. Inkludering av nya motionärer på motionsanläggningar : Motionärers föreställningar om människor som inte motionerar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Julia Bergström; Felicia Särnö; [2016]
    Nyckelord :Practitioners of physical exercise; Non-practitioners of physical exercise; Health; Barriers; Transtheoretical model; Habitus; Motivation; Unhealthiness.; Vardags-motionärer; Aktiv-motionärer; Hälsa; Barriärer; Transteoretiska modellen; Habitus; Motivation; Ohälsa.;

    Sammanfattning : Syfte Syftet var att undersöka vad aktiva-motionärer anser om vardags-motionärer avseende livsstil, karaktärsdrag och hälsostatus. Metod För att inkludera vardags-motionärer på motionsanläggningar där motionärer finns bör man lösa upp barriärer till motion. LÄS MER