Sökning: "teacher qualification"

Visar resultat 6 - 10 av 31 uppsatser innehållade orden teacher qualification.

  1. 6. En enkätstudie om historielärares tolkning och uppfattning av Lgr 22

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Dzenana Isakovic; Johan Lindblom; [2023]
    Nyckelord :curriculum reform; curriculum theory; Lgr 22; national curriculum; teacher interpretation;

    Sammanfattning : Recently a new national curriculum was introduced in Swedish grade schools. This study set out with the purpose to investigate how teachers have interpreted and perceived the new policy documents during their first year in action. LÄS MER

  2. 7. På vilka sätt erbjuder gymnasiebibliotekarie pedagogiska resurser? : En studie utifrån ett sociokulturellt perspektiv om gymnasiebibliotekariens roll i gymnasieskolan

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Lilly Debby; [2023]
    Nyckelord :Pedagogiska resurser; sociokulturellt perspektiv; gymnasiebibliotekarie; lärare; gymnasieelever; undervisning; informationssökning; källkritik; läsfrämjande; samarbete;

    Sammanfattning : The purpose of this bachelor thesis is to explore experiences of the secondary school librarians' use of educational resources in their teaching and how educational resources can be applied in school libraries. In addition to recognize the challenges school libraries face with educational resources. LÄS MER

  3. 8. The role of qualification and experience in Greek Parallel Support: Teachers’ personal views A qualitative study

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Adamantia Lamprini Lioliou; [2022-01-27]
    Nyckelord :parallel Support; teachers‘ perspective; teachers‘ qualifications; special education; experience;

    Sammanfattning : Aim: This study attempts to identify notable differences in the implementation of Parallel Support (PS), given different levels of qualification and experience of teachers providing it. The wider aim is to explore those teaching attributes that may be most clearly associated with successful PS practices, by collecting and analyzing the perceptions of eight teachers with various types of qualification in special education, who are presently working or have worked in the PS provision. LÄS MER

  4. 9. ”Alltså grejen är det, det som var extra anpassningar då, det har alla nu” : En kvalitativ studie om hur lärare och specialpedagoger beskriver sitt arbete med digitala verktyg för att främja skrivutvecklingen för elever i behov av extra stöd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Vilma Melin; [2022]
    Nyckelord :digital tools; extra support; writing difficulties; writing development; Swedish education; digitala verktyg; extra stöd; skrivsvårigheter; skrivutveckling; svenskundervisning;

    Sammanfattning : Den aktuella studien lyfter fram hur elever i behov av extra stöd utvecklar sitt skrivande med hjälp av digitala verktyg. Digitala verktyg är en del av undervisningen idag och blir ständigt en mer omfattande del eftersom digitaliseringen i samhället kontinuerligt utvecklas. LÄS MER

  5. 10. The effect of ethnic segregation on teacher mobility

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för nationalekonomi och statistik (NS)

    Författare :Jacob Ganten; [2022]
    Nyckelord :Ethnic segregation; tipping point; qualification;

    Sammanfattning : We examine the applicability of segregation and tipping points on the labor market of teachers to reconcile if higher levels of ethnic segregation in schools are responded to with labor movement. The main results derived from the research is that overall, there is no statistical significance that affects the sorting of teachers across schools. LÄS MER