Sökning: "tillit kommunikation skola"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden tillit kommunikation skola.

  1. 6. Föräldraperspektivet. Ett specialpedagogiskt initiativ till samverkan mellan irakiska hem och skolan i den interkulturella processen i en liten kommun

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Anna-Karin Erling; [2009-03-12]
    Nyckelord :den interkulturella processen; mångkulturellt; föräldrar; inlärningssvårigheter; diskriminering; relationer och samspel; kommunikation; dialog; systemteori;

    Sammanfattning : Syfte: Det övergripande syftet är att genom en fallstudie undersöka huruvida irakiska föräldrar är engagerade och delaktiga på en svensk grundskola. Ett annat syfte är att undersöka i vilken utsträckning en grupp av irakiska föräldrar, som har barn i inlärningssvårigheter engagerar sig i samarbetet med skolan. LÄS MER

  2. 7. Tid i organisationen Tillit i kommunikationen - en studie om samverkan mellan skola och socialtjänst

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Annika Dahlin; Emma Gustafson; [2007-05-29]
    Nyckelord :Samverkan; Skola; Socialtjänst;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka på vilket sätt skola och socialtjänst samverkar kring ungdomar. Studiens syfte är även att kartlägga verksamheternas attityder till och erfarenheter av, att samverka med varandra. LÄS MER

  3. 8. "En bra kommunikation är när jag känner att det är ärligt" Vilka faktorer inverkar i kommunikation mellan pedagog och vårdnadshavare?

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Helen Billquist; Marika Mårdensköld; [2007]
    Nyckelord :Kommunikation; samverkan; rektor; pedagog; vårdnad;

    Sammanfattning : Syfte:Syftet med vår uppsats är att undersöka olika kommunikationsvägar mellan skola och hemur ett interaktionistiskt perspektiv för att få kännedom om vilka faktorer som påverkar ochligger till grund för hur kommunikation upplevs. Vi kommer i arbetet att utgå ifrånpedagogens perspektiv och vi har i empirin fokuserat på pedagogers upplevelser av olikakommunikationsformer och de faktorer som främjar respektive försvårar ikommunikationssammanhanget mellan pedagog och vårdnadshavare. LÄS MER