Sökning: "traditionell matematikundervisning"
Visar resultat 16 - 20 av 76 uppsatser innehållade orden traditionell matematikundervisning.
16. Singaporemodellen : En kvalitativ studie om lärares uppfattningar om hur Singaporemodellen påverkar elevernas motivation och intresse för matematikämnet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/MatematikSammanfattning : Syftet med studien avser att undersöka grundskollärares uppfattning kring skillnader mellan traditionell matematikundervisning och Singaporemodellens undervisningssätt och hur denna modell påverkar elevers intresse och motivation för matematikämnet. Detta gjordes iform av en kvalitativ intevjumetod för att ta del av lärares erfarenheter och åsikter kring deras upplevelser angående skillnader i undervisningsmodellerna samt hur elever påverkas av motivation. LÄS MER
17. Lekbaserad matematikundervisning i tidiga skolår -Ett sätt att lära i matematik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Utifrån verksamhetsförlagda kurser har vi lagt märke till att det finns stora utmaningar i en traditionell läromedelsstyrd undervisning i matematik. Det finns forskning inom lekbaserad undervisning i förskolan som har visats ge positiva effekter för barns lärande. LÄS MER
18. Lärares uppfattningar om bytet från traditionell matematikundervisning till TRR- och Singaporemodellen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Många skolor i Sverige gör stora satsningar i matematik då man ser brister i resultaten. Satsningarna på matematiken ser olika ut från kommun till kommun. LÄS MER
19. Kroppsrörelsens betydelse för matematikundervisningen : En litteraturstudie om hur elever använder kroppen inom matematikundervisningen
M1-uppsats,Sammanfattning : I Programme for International Student Assessment (PISA) framkom det att elever hade låga matematikresultat (Skolverket, 2013). Den här studien vill få fram information om hur undervisning baserad på kroppsrörelse kan påverka matematikresultaten. LÄS MER
20. Students’ and teachers’ experiences of distance teaching of mathematics in Swedish upper secondary schools
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : As technological advancements and improvements are made, the concepts of school digitalization and distance teaching become increasingly interesting and relevant. While distance teaching has existed for over a decade, it was not commonly practiced until the global pandemic 2020 where schools all around the world decided that teaching would be conducted remotely reduce the risk of spreading COVID-19. LÄS MER