Sökning: "traditionell matematikundervisning"

Visar resultat 21 - 25 av 76 uppsatser innehållade orden traditionell matematikundervisning.

  1. 21. Digitala lärspel i matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Vanessa Söderström; [2022]
    Nyckelord :Mathematics; digital learning games; game-based learning; pupils; Matematik; digitala lärspel; spelbaserat lärande; elever.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att lyfta fram vad aktuell forskning säger om användningen av digitala lärspel i matematikundervisning. Genom en systematisk litteraturstudie har området undersökts. Resultatet visar att det finns goda argument för digitala lärspels användning i matematikundervisning. LÄS MER

  2. 22. Framgångsrik undervisning i matematik åk 1–3 : En jämförande studie av tre undervisningsmodeller

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :annika samuelsson; [2022]
    Nyckelord :Singapore model; Montessori model; Montessori; traditional model; mathematics didactics; teaching model; successful education; mathematics for primary school; En framgångsrik undervisning; matematik åk 1-3; Singaporemodellen; Montessorimodellen; Montessori; traditionell undervisning; matematikdidaktik; undervisningsmodell;

    Sammanfattning : Denna studie utgår från en tes om framgångsrik undervisning som baseras på Hatties m.fl. (2017) och Grevholms (2012) forskning. Uppsatsen är en jämförande studie som utgår från tre undervisningsmodeller i matematik, traditionell undervisningsmodell, montessorimodellen och singaporemodellen. LÄS MER

  3. 23. Blockprogrammeringsmiljöers egenskaper : En intervjustudie om lärares arbete med blockprogrammeringsmiljöer i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Magnus Persson; Oscar Ringstad; [2022]
    Nyckelord :Block Programming; Programming Environment; TPACK; Teaching Mathematics; Constructivism; Blockprogrammering; Programmeringsmiljö; TPACK; Matematikundervisning; Konstruktivism;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få mer kunskap om vilka egenskaper lärare anser att en blockprogrammeringsmiljö bör ha för att elever ska utveckla sina generella matematiska kunskaper. I denna studie har vi först gjort en induktiv tematisk analys för att hitta teman och sedan en deduktiv analys med hjälp av TPACK och konstruktivism. LÄS MER

  4. 24. "Jag gjorde som min handledare" : En enkätstudie om studenters upplevelser kring handledningens kvalitet på VFU

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Konrad Engberg Wahlberg; Jonna Raflund; [2022]
    Nyckelord :Matematikundervisning; Handledning; Kvalitet; VFU;

    Sammanfattning : Denna studie belyser några grundlärarstudenters och deras handledares matematikundervisning, studenternas upplevda begränsningar i valet av undervisning och handledningens kvalitet. Syftet med studien är att bidra med ökad kunskap om studenternas upplevelser kring dessa aspekter under sin VFU. LÄS MER

  5. 25. Digitala matematikspel som läromedelMed vilka syften används digitala matematikspel i undervisningen.

    M1-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Max Lindborg; Javad Beyge; [2021]
    Nyckelord :Digital games; Mathematics teaching; Primary school; Digitala spel; Matematikundervisning; Grundskolan;

    Sammanfattning : Today's school has become more and more digital the last years which means that schools have more access to digital tools than before. For example, digital games are something that is used frequently during mathematic classes. LÄS MER